1.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
AİT101 ATATÜRK İLKELERI VE İNKILAP TARIHI I 2 0 2 2
BİL101 BILGISAYAR I 3 0 3 4
İNG101 İNGILIZCE I 3 0 3 3
TUR101 TÜRK DILI I 2 0 2 2
SMO101 TIBBI TERMINOLOJI 2 0 2 3
KTK100 KIBRIS KÜLTÜRÜ VE TARİHİ 2 0 2 2
SMO109 TEMEL İLK YARDIM 3 0 3 3
SMO111 TEMEL ANATOMI 3 0 3 3
ECH101 ECZACILIKTA TEMEL HESAPLAMAR 2 0 2 3
ECH103 ORGANIK KIMYADA TEMEL KAVRAMLAR 2 0 2 3
KAM100 KAMPÜSE UYUM 0 0 0 2
Toplam Kredi 24 0 24 30
2.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
SMO102 HASTALIKLAR BILGISI 2 0 2 2
İNG102 İNGILIZCE II 3 0 3 3
ECH104 ECZANE HİZMETLERİNDE İLAÇ BİLGİSİ I 2 0 2 3
ECH106 İLAÇ ZEHİRLEME BİLGİSİ 2 0 2 3
ECH150 YAZ STAJI (20 IŞ GÜNÜ) 0 0 0 5
KMB102 KLINIK MIKROBIYOLOJI 3 0 3 3
BYK102 GENEL BİYOKİMYA 2 0 2 3
FAR102 FARMAKOLOJI 2 0 2 2
AİT102 ATATÜRK İLKELERI VE İNKILÂP TARIHI II 2 0 2 2
TUR102 TÜRK DİLİ II 2 0 2 2
KAR100 KARIYER PLANLAMA 0 0 0 2
Toplam Kredi 20 0 20 30
3.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
ECH201 ECZANE HIZMETLERINDE İLAÇ BILGISI II 4 0 4 4
ECH203 İLAÇ ŞEKILLERI TEKNOLOJISI I 4 0 4 4
ECH205 ECZ HIZMETLERI UYGULAMALARI LAB I 0 2 1 3
ECH207 İLAÇ KİMYASI 3 0 6 6
ECH209 ECZANE HIZ. İLKELERI VE ETIK KURALLAR 3 0 3 3
ECH211 ECZANE HIZMETLERI YÖNETIMI 4 0 4 4
FAR105 FARMAKOLOJI II 2 0 2 3
SMO201 ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME 3 0 3 3
Toplam Kredi 23 2 27 30
4.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
SMO202 HALK SAĞLIĞI 3 0 4 4
SMO204 MESLEK ETIĞI 3 0 4 4
SMO208 AKILCI İLAÇ KULLANIMI 1 0 1 1
SMO210 SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE 3 0 4 4
ECH202 ECZANE İŞLETMESI SISTEMLERI 2 0 2 2
ECH204 ECZ. KAYITLARI VE STOK YÖNTEMLERI 2 0 2 2
ECH206 TIBBI BITKISEL ÜRÜNLER 3 0 3 3
ECH208 İLAÇ ŞEKILLERI TEKNOLOJISI II 3 0 3 3
ECH210 TEMEL ECZANE UYGULAMALARI 0 8 4 4
ECH212 ECZ HIZ. UYGULAMALARI LAB II 0 2 1 3
Toplam Kredi 20 10 28 30
Derslerin İçeriği

YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ECZACILIK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ DERS İÇERİKLERİ

I.YARIYIL

 

AİT101 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I
Batı kültürleri ile Türk kültürünün karşılaması sonucu ortaya çıkan siyasi ekonomik kültürel ve sosyo-psikolojik problemler karşısında çözülmeye ve yıkılmaya başlayan Osmanlı devletinde çözüm arayışları çerçevesinde yapılan reform hareketleri ve İmparatorluktan milli devlete geçiş sürecinde yaşanan siyasi olaylar ile Mustafa Kemal Atatürk'ün liderliğinde verilen Milli Mücadele sonucu Türkiye Cumhuriyeti nin kuruluşunun ele alınması.

TUR101 Türk Dili I
Dilin tanımı ve önemi; dil-kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imlâ kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri (anı, fıkra, hikaye, eleştiri, roman vb.) formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.) makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.

İNG101 İngilizce I
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 101 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılabilecekleri diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya önelik bir derstir. Kendisini ve ailesini tanıtabilmr; Yakın çevresinde olan nesnelerin isimlerini bilme, tarifini anlayabilme; Rutin olarak aktiviteleri anlayabilme, seçebilme; bazı mobilyaları isimlendirebilme yapılan bir ev tarifini anlayabilme

KAM100 Kampüse Uyum
KAM100 dersi, öğrencilerin akademik gelişiminin yanı sıra sosyal ve kültürel gelişimini de hedefler ve onların üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştırır. Bu ders öğrencilere bütün eğitim hayatlarında kullanabilecekleri bazı yetkinlikleri kazandırırken, aynı zamanda üniversitenin bütün paydaşları arasındaki iletişimi güçlendirerek çok yönlü ve keyifli bir kampüs yaşamının oluşmasına katkıda bulunur.

 

 

 

BİL101 Bilgisayar I

  1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Yeri
  2. Bilgisayar Sistemleri, Dosya Yönetimi
  3. Etik ve Güvenlik, Dijital Vatandaşlık
  4. Gizlilik ve Güvenlik
  5. Bilgisayar Ağları
  6. Araştırma
  7. İletişim Teknolojileri ve İşbirliği
  8. Görsel İşleme Programları
  9. Kelime İşlemci Programları
  10. Sunu Programları
  11. Tablolama Programları
  12. Ses ve Video İşleme Programlar
  13. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları, Programlama

SMO109 Temel İlk Yardım
İlk yardım dersine genel bakış. İlk yardımda temel kavramlar, normal vital bulgular ve bulguların değerlendirilmesi, İleri ve sürekli yaşam desteği. Özel durumlarda (kazalar, kanamalar,zehirlenmeler, sırasında yaralanmalarda/ zehirlenmeler ) öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlayan temel bir derstir. Kaza ve yaralanma durumlarında müdahalede bulunanların, ilkyardım eğitimi almış olmaları, yaşamın sürdürülmesinde, sakatlanmaların önlenmesinde ve iyileşme sürecinin kısaltılmasında belirleyici rol oynamalarını sağlamaktır.

KTK100 Kıbrıs Kültürü ve Tarihi
Dersin amacı Kıbrıs Uygarlık tarihi çerçevesinde adanın çok çeşitlilik gösteren mimari ve sanatını genel bir kronolojik çerçevede ele alarak kültür mirasının algılanmasını sağlamak yanında mimari örnekler sunmaktır. Sanal ortamda sunulan ders notları ve çok sayıda görsel ders malzemesi ile aynı ortamda yapılan sınavlar yoluyla öğrencinin kısmen kendi çabaları ile öğrenmesi sağlanmakta, belli aralıklarla yapılan sınıf seminerleri ve öğretim üyesi eşliğinde düzenlenen tarihi mekan gezileri ile de karşılıklı tartışma ortamı yaratılmaktadır. Dersin ana hedefi siyasi sorunları yanında adanın kültür tarihinin önemini de vurgulamak, ayrıca kültür mirasının korunması konusunda da farkındalık yaratmaktır.

SMO111 Temel Anatomi
Anatomiye giriş dersi olup, iskelet ve kas, solunum, dolaşım, sindirim, sinir, endokrin, boşaltım ve üreme sistemlerini oluşturan temel anatomik yapı ve kavramların öğretildiği temel derstir. Bu dersi alan öğrenciler;
İskelet ve kas sistemi anatomisi: kemik, kas, eklem ve genel bilgiler, üst ve alt ekstremite.
Solunum sistemi anatomisi: thorax duvarı anatomisi ve diafragma, burun ve larinks, trake, akciğerler ve plevra.
Dolaşım sistemi: kalp (atrium ve ventrkül ), perikard, damarlar.
Sindirim, boşaltım ve üreme sistemleri: farikns, özefagus ve mide, ince-kalın bağırsaklar, karaciğer, pankreas, dalak, böbrekler, üreterler-mesane ve üretra-kadın ve erkek genital organları.
Sinir sistemi: merkezi sinir sistemi-diencephalon ve telencephalon-medulla spinalis morfolojisi, beyin sapı- serebellum ve kranial sinirler – otonom sinir sistemi.
Endokrin sistem.  Duyu organları: göz ve görme yolları, kulak, işitme ve denge yollarını öğrenirler.

SMO101 Tıbbi Terminoloji
Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi, ameliyat ve benzer tedavi seçenekleri ile hastalıkların standart terminolojisi hakkında bilginin verilmesini maçlayan temel bir derstir.  Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi,Olumlu ve olumsuz ekler ile zıt anlamlı kavramların öğretilemsi Ameliyat ve benzer tedavi seçeneklerinde kullanılan teknik, cihaz ve yöntem adlarının öğretilmesi

ECH101 Eczacılıkta Temel Hesaplamalar
Eczacılık hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında ihtiyaç duyulacak her türlü hesaplamalar için gerekli yöntem ve bunların uygulanabilirliğini öğretmektir.
Problem çözümüne yaklaşım, uygun yöntem belirleme, çözümde takip edilecek aşamaları bir sistematik içerisinde takip edebilmeyi, ulusal ve uluslararası ölçüm sistemlerini kavramayı sağlatmak, örnekler ile bubilgileri pekiştirmek amaçlanmaktadır.

ECH103 Organik Kimyada Temel Kavramlar
Organik kimyanın temel ilke ve prensiblerinin öğrenilmesi
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak.
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek.Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin varolan bilgilerini geliştirmek.Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarınıgeliştirmek. Eleştirel düşünceyi geliştirmek

 

II.YARIYIL

 

AİT102 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II
Mustafa Kemal Paşanın 29 Ekim 1923 de Türkiye Cumhuriyeti'ni kuruşundan itibaren vefatına kadar gerçekleştirdiği ilke ve inkılaplar değerlendirilmektedir

TUR102 Türk Dili II
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, güzel konuşmaya yardımcı teknikler, önemli günler için konuşma hazırlama, konuşma içeriğinin düzenlenmesi, konuşmayı etkileyen faktörler, hazırlıksız (telefonda konuşma, tanışma ve tanıştırma vs.) ve hazırlıklı konuşma türlerinin (münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans) özellikleri, diksiyon ve önemi, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar, doğru imla, doğru vurgu, doğru tonlama ve metin ağırlıklı uygulamalar.

 

İNG102 İngilizce II
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 102 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılaşabilecekleri  diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya yönelik bir derstir.  Dersin her konusunda anlam ve iletişimi takip edebilme ön planda tutulmuş dil yapılarının öğrenilmesi sadece bir araç olarak görülmüştür.  Bu doğrultuda dersin içeriği görsel, işitsel ve yazılı materyallerle desteklenmiş her durum ve konu için farklı şekilde tasarlanmıştır.  İNG 102 dersi, içerik olarak Avrupa Ortak Diller Çerçevesi Kriterleri’nin A1 seviyesini (YAZILI METİNLER VE DİYALOGLARDA) hedeflemektedir.  İlgili kriter ve hedeflenen beceriler aşağıdaki linkte ve ‘amaçlar’ bölümünde bulunabilir.
Hangi soru sözcüğünün hangi durmda kullanılmaya uygun olduğunu seçebilme
Ölçü bildiren sözcüklerin nerelerde kullanıldığını seçebilme
Şimdiki zaman aktivitelerini, geçmiş zaman aktivitelerini ve gelecekle ilgili yapılan ayarlamaları anlayabilme
İki veya daha fazla şey/kişi arasında yapılan kıyaslamayı anlayıp bilgiyi kullanabilme
Günlük hayattaki rutin durumlardaki (tatil ayarlama, öneride bulunma, tercih belirtme, nasihat verme) içeriği  takip edip bir sonraki yanıtı tahmin edebilme
Yiyecekler, organizasyon yapma, sağlık sorunları, hayat olayları, tatil ayarlamaları, para kullanımı,  kıyafetleri isimlendirme , şehirleri tasvir etme, istekte bulunma  gibi çeşitli durumlarda kullanılan kelime ve/veya deyimleri seçebilme

KAR100 Kariyer Planlama

  • Kariyer planlama ve kariyer gelişimi modellerini öğrenme.
  • Hâlihazırda mevcut iş piyasası koşulları hakkında bilgi sahibi olma.
  • Mülakat teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. Etkileyici bir iş görüşmesini nasıl yapılacağını öğrenme.
  • Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama

SMO102 Hastalıklar Bilgisi
Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, bulgular, etiyoloji, hastalıkların muayene şekilleri ve tanı işlemlerinin öğretilmesinin amaçlandığı temel derstir. Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, Bulgular, Etiyoloji, Hastalıkları muayene, Muayene şekilleri ve tanı işlemleri. Konjenital anomaliler, Enfeksiyon ve parazit hastalıkları, Kanser, Endokrin sistem hastalıkları, Kan hastalıkları, Ruh sağlığı ve bozuklukları, Sinir sistemi ve duyu organları hastalıkları.Solunum ve dolaşım hastalıkları. Gastrointestinal sistem hastalıkları. Nörolojik hastalıklar. Ürogenital hastalıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

KMB102 Temel Mikrobiyoloji
Dersin amacı insanda enfeksiyona neden olan mikroorganizmalar hakkında bilgi vermek, geçiş yolları ve önlem konusunu öğretmektir.  Enfeksiyon hastalıklarının laboratuar tanısı için uygun örneklerin toplanmasını ve  klinik örneklerin incelenmesini tanımlamak amaçlanmıştır. Nazokomial enfeksiyon hakkında bilgi verilir, enfeksiyon kontrol ve önleme yöntemleri öğretilir.

FAR102  Farmakoloji I
Farmakoloji: İlaç ve biyolojik sistemler arasındaki ilişkiyi incelenmesi, İlâçların etkileri, etki mekanizmaları ve tedavide kullanımlarınıın incelenmesi
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek.
Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak.
Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek
Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek Yeniliği teşvik etmek Eleştirel düşünceyi geliştirmek

BYK102  Genel Biyokimya
Makromoleküllerin kimyasal yapısı ve özellikleri, metabolizmadaki rolleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak, makromoleküllerin biyokimyasal tanısında  kullanılan araştırma yöntemlerini öğretmek

ECH104 Eczane Hizmetleri İlaç Bilgisi I
Bu ders mevcut yasa ve mevzuatlar gereği eczane hizmetlerinde bilgilenmeye sahip olur
Bu ders hastaya en iyi hizmetin sunulmasını amaçlar

ECH106 İlaç Zehir Bilgisi
İlaç ve zehir, tedavi ve zehirlenme kavramlarını öğretmektir
Problem çözümüne yaklaşım, uygun yöntem belirleme, çözümde takip edilecek aşamaları bir sistematik içerisinde takip edebilmeyi, ulusal ve uluslararası ölçüm sistemlerini kavramayı sağlatmak, örnekler ile bu bilgileri pekiştirmek amaçlanmaktadır

ECH150 Yaz Stajı (20 İş Günü)
Eczane hizmetlerini gerçek uygulamasını yapacaklardır.
Bu ders; öğrencinin bir eczacı sorumluluğunda görevlerini öğretecektir

 

 

 

 

III.YARIYIL

 

ECH201 Eczane Hizmetlerinde İlaç Bilgisi II
Bu ders eczane hizmet ve yönetiminde mevcut yasa ve mevzuatlar gereğince bilgi ve yeterliliğe ulaşır. Bu ders hastaya en iyi hizmetin sunulmasını amaçlar

ECH203 İlaç Şekilleri Teknolojisi I
Bu ders; eczane hizmetleri esnasında eczacının en önemli destekçisi olan teknisyenin İlaç Teknolojisi ve Gereklilikleri açısından bilgilendirilmesini sağlayacak bir giriş dersidir
Bu ders; ilaç şekillerinin ve veriliş yollarının genel anlamda açıklanmasını ve sonrasında temel düzeyde sıvı ve yarı katı dozaj formlarının hazırlanması ve gerekliliklerinin anlaşılarak, stabilite ve saklama koşulları gibi ilaç için hayati öneme sahip konular hakkında bir bakış açısı oluşturmayı amaçlar

ECH205 Eczane Hizmetleri Uygulamaları Lab I
Bu ders; eczane hizmetleri esnasında eczacının en önemli destekçisi olan teknisyenin Majistral ürün hazırlama ve gereklilikleri açısından bilgilendirilmesini sağlayacak bir giriş dersidir. Bu ders; temel düzeyde sıvı ve yarı katı dozaj formlarının hazırlanması ve gerekliliklerinin anlaşılarak stabilite ve saklama koşulları ve etiketleme gibi ilaç için hayati öneme sahip konular hakkında  pratik beceri kazandırmayı amaçlar

ECH207 İlaç Kimyası
Bu ders,  ilaç kimyasının temel prinsipleri, hesaplamaları ve en sık karşılaşılan organik bileşikler ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlayan bir giriş dersidir.
İlaç kimyasının temel kavramlarını öğretmek, maddenin mikro yapısını ve maddeler arasındaki etkileşimler hakkında bilgilendirmek, organik kimyanın önemli temel prensiplerin verilmesidir. Öğrenciye, organik bileşiklerin en sık karşılaşılan sınıflarının adlandırılması, fonksiyonel grupları, fiziksel ve kimyasal özelliklerini ve temel reaksiyon mekanızmaları öğretilecektir

ECH209 Eczane Hizmetleri İlkeleri ve Etik Kurallar
Etik ve deontolojik kavramlar ve bunların eczane hizmetleri alanındaki öneminin tanıtılması
Etik ve deontolojik konuların yasal mevzuatlar ile olan benzerlik ve farklılıklar

ECH211 Eczane Hizmetleri Yönetimi
Reçetedeki ilaçları eczacı gözetiminde hazırlayan ve sunan ara elemandır. Bu ders; eczanede verilen yönetsel hizmetlerin esasları, güncel uygulamalar ve sorunları, diğer hususlar uygulamalı olarak icra ettirilecektir

FAR105 Farmakoloji II
Hasta tedavisinde veya hastalığın teşhisinde, hastalıklara karşı proflaktik amaçlı kullanılacak ilaçlar ve onların etki mekanizmaları öğretilecektir
Eczacılık hizmetinin verilmesi birtakım ruhu içinde olmak zorunda olduğundan, öğrenci eczacı sorumluluğu ve gözetiminde ilaçlari ile ilgili hizmetlerin verilmesinde terapötik ve rasyonel ilaç kullanımı hakkında donanım sahibi olması amaçlanmaktadır

SMO201 Ölçme Ve Değerlendirme
Bu ders öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasıdır. Eğitim programlarında yer alan kazanımlara öğrencilerin ulaşıp ulaşmadığının kontrolü ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir şekilde kullanmak ile gerçekleşecektir. Öğretmen adaylarının öğrencilerdeki öğrenme eksikliklerini, kazanımlara ulaşma derecelerini ve onların bir üst öğrenim kademesine devam edip etmeyeceğine karar vermede kullanacakları ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını öğrenmeleri önemli bir eğitim ihtiyacıdır. Bu ders öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasını amaçlamaktadır.

 

IV.YARIYIL

 

SMO208 Akılcı İlaç Kullanımı
Akılcı ilaç Kullanımı: İlâçların, hastaların klinik gereksinimlerine uygun bir şekilde, uygun dozda, yeterli bir zaman süresinde, hem kendileri hem de toplum için en düşük maliyet ile kullanılması
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek.
Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak.
Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek
Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek Yeniliği teşvik etmek Eleştirel düşünceyi geliştirmek

SMO202 Halk Sağlığı
Halk sağlığı yaklaşımını sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını geliştirmeyi kapsamaktadır. Bu ders ile sonunda öğrenciler; toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede hekimin rolünü, bu amaçla yapılan uygun müdahale yöntemlerini ve sağlık hizmetlerinin yönetimiyle ilgili temel kavramları açıklayabileceklerdir

SMO204 Meslek Etiği
İş hayatındaki davranışların düzeltilmesini sağlayan, kişiye etik prensipler ve standartlar getirilmesini sağlayan derstir. Amaç; meslek etiği ve etik ile alakalı yeterliliklerin öğrenciye kazandırılmasıdır.

ECH202 Eczane İşletmesi Sistemleri
Eczacılık hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında ihtiyaç duyulacak her türlü eczane kayıt sistemlerive stok yönetimi öğretilecektir
Bir işletme olarak, eczanelerde kayıtların tutulması, bu kayıtların güncellenmesi ve ilaç ve ilaç dışı ürünlerin stoklarının kayıt altına alınarak taki bina sılyapılır, bunların esasları nelerdir, detaylı olarak verilmesi amaçlanmaktadır

ECH204 Eczane Kayıtları ve Stok Yönetimi
Eczacılık hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında ihtiyaç duyulacak her türlü eczane kayıt sistemlerive stok yönetimi öğretilecektir
Bir işletme olarak, eczanelerde kayıtların tutulması, bu kayıtların güncellenmesi ve ilaç ve ilaç dışı ürünlerin stoklarının kayıt altına alınarak taki bina sılyapılır, bunların esasları nelerdir, detaylı olarak verilmesi amaçlanmaktadır

ECH206 Tıbbi Bitkisel Ürünler
Bu ders eczanede bulunan doğal kaynaklı ürünler(tıbbi çaylar,tıbbi yağlar ve ilaç formunda bitkisel ürünler) ile ilgili  öğrencinin eczacıya teknik yardım yapabilmesini sağlayacak bilgilerin öğretildiği derstir
Bu dersin amacı öğrenciyi ,eczanede bulunan, doğal kaynaklı ürünler(tıbbi çaylar,tıbbi yağlar ve ilaç formunda bitkisel ürünler) ile ilgili  eczacıya teknik yardım yapabilmesini sağlayacak  ve  halk sağlığı açısından doğal maddelerle tedavideki bilimsel bilgilerin verilmesidir

ECH208 İlaç Şekilleri Teknolojisi II
Bu ders; eczane hizmetleri esnasında eczacının en önemli destekçisi olan teknisyenin Katı ve Steril Dozaj formları hakkında bilgilenmesini sağlayarak, hastaların eczaneden ilaç temini sırasında karşılaşabilecekleri karışıklıkları minimuma indirecek ve özellikle soğuk zincir içeren ürünlerin taşınması esnasında oluşabilecek aksaklıklara dikkat çekecek bir derstir
Bu ders; eczanede majistral olarak üretilemeyen katı ve steril dozaj şekillerinin genel anlamda açıklanmasını ve sonrasında temel düzeyde bu dozaj formlarının endüstrideki hazırlanışının ve gerekliliklerinin anlaşılarak, stabilite ve saklama koşulları gibi ilaç için hayati öneme sahip konular hakkında bir bakış açısı oluşturmayı amaçlar

ECH210 Temel Eczane Uygulamaları
Eczane yönetimiyle ilgili temel bilgiler ve eczanedeki temel bilgisayar programlarını kullanma
Bu ders; eczanede verilen hizmetlerin esasları, güncel uygulamalar ve sorunları, diğer hususlar uygulamalı olarak icra ettirilecektir

ECH212 Eczane Hizmetleri Laboratuvar Uygulamaları Lab  II
Bu ders; eczane hizmetleri esnasında eczacının en önemli destekçisi olan teknisyenin Katı ve Steril Dozaj formları hakkında bilgilenmesini sağlayarak, hastaların eczaneden ilaç temini sırasında karşılaşabilecekleri karışıklıkları minimuma indirecek ve özellikle soğuk zincir içeren ürünlerin taşınması esnasında oluşabilecek aksaklıklara dikkat çekecek bir derstir
Bu ders; eczanede majistral olarak üretilemeyen katı ve steril dozaj şekillerinin genel anlamda açıklanmasını ve sonrasında temel düzeyde bu dozaj formlarının endüstrideki hazırlanışının ve gerekliliklerinin anlaşılarak, stabilite ve saklama koşulları gibi ilaç için hayati öneme sahip konular hakkında bir bakış açısı oluşturmayı amaçlar

SMO210 Sağlık Hizmetlerinde Kalite
Sağlık hizmetlerini içinde barındıran tüm ön lisans bölümlerinde, sağlıkta kalitenin güvenlik, atık, enfeksiyon, iletişim, sağlık çalışanı sorumluluğu, tıbbi hatalar, acil durumlar, cihaz yönetimleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, hastanede bulunan cihazlar dahil geniş alanı kapsamaktadır. Türkiye sağlık sistemine genel bakış, hasta çalışan güvenliği, sağlıkta kalite standartları, atıl yönetimi, enfeksiyonların önlenmesi, ilaç yönetimi, radyasyon güvenliği, temel hasta hakları, hasta ve hasta yakını ile sağlıklı iletişim, hasta güvenliğinde sağlık çalışanı sorumluluğu, hasta güvenliği ve tıbbi hata, sağlıkta risk yönetimi, hasta düşmelerinin önlenmesi, hastanın bilgilendirilmesi ve hasta rızası, güvenli ilaç uygulamaları, sağlıkta ölçme ve değerlendirme kültürü, malzeme ve cihaz yönetimi, afet ve acil durum yönetimi, bilgi yönetimi konularını içermektedir.