BİRİNCİ YIL
I. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T P K A
AİT101 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I 2 0 2 2
BİL101 Bilgisayar I 3 0 3 3
İNG101 İngilizce I 3 0 3 3
SMO101 Tıbbi Terminoloji 2 0 2 3
KTK100 Kıbrıs Kültürü ve Tarihi 2 0 0 2
OPT101 Fiziksel Optik 3 2 4 5
OPT103 Geometrik Optik I 3 0 3 3
OPT105 Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi 3 0 3 5
TUR101 Türk Dili I 2 0 2 2
KAM100 Kampüse Uyum 0 0 0 2
Toplam Kredi 23 2 24 30

II. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T P K A
SMO102 Hastalıklar Bilgisi 2 0 2 2
SMO104 Fizyoloji 2 0 2 2
OPT104 Optisyenlik Uygulamalar I 0 6 4 3
OPT106 Optik Aletler 2 0 2 2
OPT108 Göz Hastalıkları I 2 0 2 3
OPT 110 Geometrik Optik II 1 0 1 1
OPT150 Yaz Stajı (30 İş Günü) 0 0 0 5
AİT102 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II 2 0 2 2
TUR102 Türk Dili II 2 0 2 2
İNG102 İngilizce II 3 0 3 3
KAR100 Kariyer Planlama 0 0 0 2
Toplam Kredi 6 23 30

İKİNCİ YIL
III. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T P K A
OPT 201 Kontakt Lensler 1 0 1 2
OPT 203 Görme Optiği II 3 4 5 6
OPT 205 Optisyenlik Uygulamalar II 2 6 5 6
OPT 207 Göz Hastalıkları II 2 2 3 4
OPT 209 Malzeme Bilgisi 2 6 5 6
OPT 211 Optisyenlik Tarihi ve Deontoloji 2 0 2 3
SMO201 Ölçme Ve Değerlendirme 3 0 3 3
Toplam Kredi 15 18 24 30

IV. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T P K A
SMO202 Halk Sağlığı 3 0 4 4
SMO204 Meslek Etiği 3 0 4 4
SMO206 Sağlık Hizmetleri Yönetimi 3 0 4 4
SMO208 Akılcı İlaç Kullanımı 1 0 1 1
SMO210 Sağlık Hizmetlerinde Kalite 3 0 4 4
OTP 202 Mesleki Uygulama 0 26 13 13
Toplam Kredi 13 26 30 30
Ders İçerikleri

YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
OPTİSYENLİK BÖLÜMÜ DERS İÇERİKLERİ

 

I.YARIYIL

 

AİT101 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I
Batı kültürleri ile Türk kültürünün karşılaması sonucu ortaya çıkan siyasi ekonomik kültürel ve sosyo-psikolojik problemler karşısında çözülmeye ve yıkılmaya başlayan Osmanlı devletinde çözüm arayışları çerçevesinde yapılan reform hareketleri ve İmparatorluktan milli devlete geçiş sürecinde yaşanan siyasi olaylar ile Mustafa Kemal Atatürk'ün liderliğinde verilen Milli Mücadele sonucu Türkiye Cumhuriyeti nin kuruluşunun ele alınması.

BİL101 Bilgisayar I

  1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Yeri
  2. Bilgisayar Sistemleri, Dosya Yönetimi
  3. Etik ve Güvenlik, Dijital Vatandaşlık
  4. Gizlilik ve Güvenlik
  5. Bilgisayar Ağları
  6. Araştırma
  7. İletişim Teknolojileri ve İşbirliği
  8. Görsel İşleme Programları
  9. Kelime İşlemci Programları
  10. Sunu Programları
  11. Tablolama Programları
  12. Ses ve Video İşleme Programlar
  13. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları, Programlama

İNG101 İngilizce I
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 101 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılabilecekleri diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya önelik bir derstir. Kendisini ve ailesini tanıtabilmr; Yakın çevresinde olan nesnelerin isimlerini bilme, tarifini anlayabilme; Rutin olarak aktiviteleri anlayabilme, seçebilme; bazı mobilyaları isimlendirebilme yapılan bir ev tarifini anlayabileyi öğretmek hedeflenmiştir.

SMO101 Tıbbi Terminoloji
Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes) Kökler (Stems) Son ekler (Suffixes). Bunların öğretilmesi ve uygulamasının yapılması. Ameliyat ve hastalıkların standart terminolojisi hakkında bilginin verilmesi ve olumlu ve olumsuz ekler ile zıt anlamlı kavramların öğretilmesi.

KTK100 Kıbrıs Kültürü ve Tarihi
Dersin amacı Kıbrıs Uygarlık tarihi çerçevesinde adanın çok çeşitlilik gösteren mimari ve sanatını genel bir kronolojik çerçevede ele alarak kültür mirasının algılanmasını sağlamak yanında mimari örnekler sunmaktır. Sanal ortamda sunulan ders notları ve çok sayıda görsel ders malzemesi ile aynı ortamda yapılan sınavlar yoluyla öğrencinin kısmen kendi çabaları ile öğrenmesi sağlanmakta, belli aralıklarla yapılan sınıf seminerleri ve öğretim üyesi eşliğinde düzenlenen tarihi mekan gezileri ile de karşılıklı tartışma ortamı yaratılmaktadır. Dersin ana hedefi siyasi sorunları yanında adanın kültür tarihinin önemini de vurgulamak, ayrıca kültür mirasının korunması konusunda da farkındalık yaratmaktır.

KAM100 Kampüse Uyum
KAM100 dersi, öğrencilerin akademik gelişiminin yanı sıra sosyal ve kültürel gelişimini de hedefler ve onların üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştırır. Bu ders öğrencilere bütün eğitim hayatlarında kullanabilecekleri bazı yetkinlikleri kazandırırken, aynı zamanda üniversitenin bütün paydaşları arasındaki iletişimi güçlendirerek çok yönlü ve keyifli bir kampüs yaşamının oluşmasına katkıda bulunur.

OPT101 Fiziksel Optik
Dalga teorisi (amplütüd, dalga uzunluğu, frekans, elektromanyetik dalga spektrumu, görüle bilinir ışık), gölge, huygens prensibi, prizmalar, renksiz prizma ve mercekleri, büyüteçleri, fotometreleri, mercek-ayna kombinasyonlarını,   ışığın foton özelliğini  (foton nedir, foton enerjisi, planck sabiti), interferansı (konstrüktif ve derstrüktif interferans, antirefle filmleri ve interferans filtreleri gibi önemli uygulama alanlarını) anlatan temel derstir.

OPT103 Geometrik Optik I
Koherens, polarizasyon (lineer, sirküler ve eliptik polarize ışıklar, parsien ve komplet polarizasyon, “haidinger brush” fenomeni, polarize güneş gözlükleri, oftalmik aletler ve binokülerfonksiyon testleri gibi uygulama alanlarını), kırınım (difraksiyon) (airy disc, rayleigh kriterleri), saçılım, yansıma (brewster kriterleri), ışınların iletimi ve emilimi (transmission, absorption), aydınlanma ışığının özellikleri (tek renklilik yönlendirilebilme, koherens, polarizasyon ve yoğunluk), laser kaynakları ve laser çıkışı gibi konuları ele almaktadır.

OPT105 Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi
Göz ve yardımcı organlarının yapısını: orbita, göz kapakları ve kapak bezleri, gözyaşı sistemi, konjunktiava, bulbus okul, kornea ve sklera, korneaskleral limbus, uvca (koroidea, silier cisim iris vepupilla), retina, gözün boşluklarını (ön kamara, arka, vitrecus boşluğu merz), gözdışı kasları, oblik kaslar), gözün sinirlerini (ll, lll, lV ,V ,Vl ve Vll. kafa çiftleri, otonom sinir sistemi), görme yolları, gözün fizyolojisini: kornea, gözyaşı, humör akoz, lens, vitrecus, retina, (genel metabolizma ve görme fotokimyası), görme mekanizması adaptasyonunu, ışığa adaptasyon, renkli görme, retinanın nöral aktivitesi) binokuler görmeyi ve uzay persepsiyonu (retinal korrespondans, sensuriel tuzyon, horoptal, fizyolojik diplopi, supresyon, panum alanı, stercopsis), hayal oluş mekanizmaları,) refraksiyon, refraktif yüzeyleri, refraksiyon hatası, akomodasyon) ve esktraoküler mekanizmaları (dupsiyon, varsiyon, verjans) inceleyen temel derstir.

TUR101 Türk Dili I
Dilin tanımı ve önemi; dil-kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imlâ kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri (anı, fıkra, hikaye, eleştiri, roman vb.) formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.) makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.

 

II.YARIYIL

 

KAR100 Kariyer Planlama

  • Kariyer planlama ve kariyer gelişimi modellerini öğrenme.
  • Hâlihazırda mevcut iş piyasası koşulları hakkında bilgi sahibi olma.
  • Mülakat teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. Etkileyici bir iş görüşmesini nasıl yapılacağını öğrenme.
  • Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama

SMO102 Hastalıklar Bilgisi
Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, bulgular, etiyoloji, hastalıkların muayene şekilleri ve tanı işlemlerinin öğretilmesinin amaçlandığı temel derstir. Sağlık ve hastalık kavramları, semptomları, bulguları, etiyolojisi, hastalıkları muayene, muayene şekilleri ve tanı işlemleri, konjenital anomaliler, enfeksiyon ve parazit hastalıkları, kanser, endokrin sistem hastalıkları, kan hastalıkları, ruh sağlığı ve bozuklukları, sinir sistemi ve duyu organları hastalıkları, solunum ve dolaşım hastalıkları, gastrointestinal sistem hastalıkları, nörolojik hastalıklar ve ürogenital hastalıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

OPT104 Optisyenlik Uygulamalar I
Optik camlar ve teorik olarak yapılışları, optik asken odak noktasını, aka kavramlarını, gözlük camlarının tarihçelerini, tiplerini tanımlayan, sınıflandırma yöntemleri, fotometre ve tipleri, gözlük camlarının çerçeveye göre yapılışını ve montajını, gızing, çerçeve seçimi, enterpapillermesafe ölçümü, boxing yöntemi, traspoze ve cam nötralizasyonu gibi konuları anlatan temel derstir.

OPT106 Optik Aletler
Teknik terim ve tanımlar, lensometre esası, fokometre tanımı, çeşitleri ve merceklerin fokometredeki, görüntüleri, merceklerin diyoptrik güçlerinin belirlenmesi, büyüteçler, mikroskoplar, teleskoplar, fotoğraf makinası, gözle ilgili şikayetler ve göz hastalıklarının semptomatolojisi, göz muayenesi, gözün rutin muayenesi ve yardımcı alet ve yöntemlerle muayenesinde kullanılan optik araç – gereçler ve esasları, oftalmaskoplar, retinoskoplar, fundus kameraları, refraktometreler, tonometreler, yarık lambaları ve ameliyat mikroskop çeşitleri, fotoğraf koyulaştırıcıları gibi terimleri açıklayan temel derstir.

OPT108 Göz Hastalıkları I
Bu dersin amacı göz hastalıklarını tanıma ve hekim hasta arasındaki öyküyü, muyayeneyi gözlemleyerek farkındalık yaratmakktır. Bu dersi tamamladıklarında öğrenciler, sık görülen göz hastalıklarını kabaca öğrenecekler, hastalıklara göre göz merceklerinin özelliklerini değerlendirmeyi  öğrenecekler, hastanın hangi durumlarda gözlük ve diğer optic özelliklerden faydalanabilmesi için göz hekimine yönlendirmesini, göz hekiminin reçetesi olmadan hastaya hastaya herhangi bir uygulama yapılamacağını öğrenecekler.

OPT110 Geometrik Optik II
Işığın optik ortamlardan geçiş, yansıma ve filtrelemede geometrik optik özelliklerin değerlendirilmesini amaçlayan temel bir derstir.

OPT150 Yaz Stajı (30 İş Günü)
Ortopedik Protez ve Ortez alanında yardımcı destek personelinin gerekliliğini anlatmak, belirlenen kavram(ları) açıklamakilgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek, belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak, seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek, seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemekbelirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek, seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek, belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek, yeniliği teşvik etmek ve eleştirel düşünceyi geliştirmek bu dersin temel esasıdır.

AİT102 Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi II
Mustafa Kemal Paşanın 29 Ekim 1923 de Türkiye Cumhuriyeti'ni kuruşundan itibaren vefatına kadar gerçekleştirdiği ilke ve inkılaplar değerlendirilmektedir

TUR102 Türk Dili II
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, güzel konuşmaya yardımcı teknikler, önemli günler için konuşma hazırlama, konuşma içeriğinin düzenlenmesi, konuşmayı etkileyen faktörler, hazırlıksız (telefonda konuşma, tanışma ve tanıştırma vs.) ve hazırlıklı konuşma türlerinin (münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans) özellikleri, diksiyon ve önemi, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar, doğru imla, doğru vurgu, doğru tonlama ve metin ağırlıklı uygulamalar.

İNG102 İngilizce II
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 102 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılaşabilecekleri  diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya yönelik bir derstir.  Dersin her konusunda anlam ve iletişimi takip edebilme ön planda tutulmuş olup dil yapılarının öğrenilmesi sadece bir araç olarak görülmüştür.  Bu doğrultuda dersin içeriği görsel, işitsel ve yazılı materyallerle desteklenmiş olup; her durum ve konu için farklı şekilde tasarlanmıştır.  İNG 102 dersi, içerik olarak Avrupa Ortak Diller Çerçevesi Kriterleri’nin A1 seviyesini (YAZILI METİNLER VE DİYALOGLARDA) hedeflemektedir. Hangi soru sözcüğünün hangi durumda kullanılmaya uygun olduğunu seçebilmeyi, ölçü bildiren sözcüklerin nerelerde kullanıldığını seçebilmeyi, şimdiki zaman aktivitelerini, geçmiş zaman aktivitelerini ve gelecekle ilgili yapılan ayarlamaları anlayabilmeyi, iki veya daha fazla şey/kişi arasında yapılan kıyaslamayı anlayıp bilgiyi kullanabilmeyi, günlük hayattaki rutin durumlardaki (tatil ayarlama, öneride bulunma, tercih belirtme, nasihat verme) içeriği  takip edip bir sonraki yanıtı tahmin edebilmeyi, yiyecekler, organizasyon yapma, sağlık sorunları, hayat olayları, tatil ayarlamaları, para kullanımı,  kıyafetleri isimlendirme , şehirleri tasvir etme, istekte bulunma  gibi çeşitli durumlarda kullanılan kelime ve/veya deyimleri seçebilmeyi öğreten temel yabancı dil dersidir.

SMO104 Fizyoloji
Bu dersin sonunda öğrencilerin, temel fizyolojik kavramları, vücudun işlevsel organizasyonunu, hücre-organ-sistem ilişkilerini, hücre yapısı ve işlevlerini, vücut sistemlerinin çalışma mekanizmalarını kavraması amaçlanmıştır.

 

 

III.YARIYIL

 

OPT201 Kontakt Lensler
Kontakt lens çeşitlerini, bakımını, dezenfeksiyon yöntemlerini, ürün yapısını, tiplerini, kullanım sürelerini ve oluşturduğu enfeksiyonları anlatan temel derstir.

OPT203 Görme Optiği II
Görme olayını, gözün optik özelliklerini, anormal optik sistemleri ve düzeltilmesi gerekenleri öğretmeyi amaçlayan temel derstir. Bu dersi tamamladıklarında öğrenciler, gözün optik özelliklerinin öğrenilmesi, anormal optik  sistemleri tanımalamayı  pekiştirecekler, hastanın hangi durumlarda gözlük ve diğer optik özelliklerden faydalanabilmesi için göz hekimine yönlendirmesini, göz hekiminin reçetesi olmadan hastaya herhangi bir uygulama yapılamacağını öğretmeyi hedefler.

OPT205 Optisyenlik Uygulamalar II
Çerçevelerin tarihçeleri, tanıtılması, tipleri, imalatı kol ve bağlantıları, burun üstü köprüleri, onarımları, pantoskopik açı, gözün kırma kusurları ve düzeltme teknikleri, gözlük reçetesi yazılış ve okunuşları, az görenlere yardımcı gözlük sistemleri, özel gözlükler, oftalmik endüstrisi, göz nötralizasyonu, doğruluk testlerini anlatan temel derstir.

OPT207 Göz Hastalıkları II
Optik sinir ve orbita hastalıkları, katarakt, glokom, şaşılık, sistemik hastalıklar ve göze lokal uygulanan ilaçların sistemik emilimi ve görme üzerine etkilerini anlatan temel derstir.

OPT209 Malzeme Bilgisi
Optisyenlik pratiği sırasında kullanılan/kullanılacak mesleki malzemeleri tanıtmakkullanım alanlarını ve kullanım şekillerini öğreten, malzemelerin bakımlarının nasıl yapılması gerektiğini anlatan temel derstir.

OPT211 Optisyenlik Tarihi ve Deontoloji
Dünyadaki optikle ilgili terimler ve optik biliminin çeşitli branşları, refraksiyon dünyada optisyenlik ve tarihi gelişimi, türkiye’de optisyenlik ve tarihi gelişimi, optik ve optometrik meslekler ve meslek adamları, optisyenlikle ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar, bir meslek olarak optisyenliğin tanımı ve optisyenlik felsefesi, göz sağlığında optisyenin görevi ve sorumlulukları, Türkiye’nin optisyene olan ihtiyacı, optisyenliğin diğer optometrik mesleklerle ve optisyenin optometrik meslek adamları ile ilişkileri, dünyada optik meslekler eğitiminin nasıl olduğu, Türkiye’de optik meslekler eğitimi eğitiminin nasıl olduğu, Avrupa’ da optik ve optometrik mesleği, Avrupa ve diğer dünya ülkelerinde optisyenlik ve optometrik mesleklerle ilgili kanun ve yönetmelikler, ülkemizde optisyenlik ve optometrik mesleklerle ilgili kanun ve yönetmelikler anlatılmıştır.

SMO201 Ölçme Ve Değerlendirme
Bu ders öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasıdır. Eğitim programlarında yer alan kazanımlara öğrencilerin ulaşıp ulaşmadığının kontrolü ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir şekilde kullanmak ile gerçekleşecektir. Öğretmen adaylarının öğrencilerdeki öğrenme eksikliklerini, kazanımlara ulaşma derecelerini ve onların bir üst öğrenim kademesine devam edip etmeyeceğine karar vermede kullanacakları ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını öğrenmeleri önemli bir eğitim ihtiyacıdır. Bu ders öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasını amaçlamaktadır.

 

 

 

 

 

IV.YARIYIL

 

SMO202 Halk Sağlığı
Halk sağlığı yaklaşımını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını geliştirmeyi kapsamaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler; toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede hekimin rolünü, bu amaçla yapılan uygun müdahale yöntemlerini ve sağlık hizmetlerinin yönetimiyle ilgili temel kavramları açıklayabileceklerdir.

SMO204 Meslek Etiği
İş hayatındaki davranışların düzeltilmesini sağlayan, kişiye etik prensipler ve standartlar getirilmesini sağlayan derstir. Amaç; meslek etiği ve etik ile alakalı yeterliliklerin öğrenciye kazandırılmasıdır.

SMO206 Sağlık Hizmetleri Yönetimi
Yönetim kavramını ve süreçlerini, Türk sağlık sistemi ve alt sistemlerini, amaçlarını, örgütsel yapısını, tarihsel gelişimini, bugünkü durumunu, işleyişini, yönetimini ve sistemini oluşturan kurum ve kuruluşların incelenmesini inceleyen derstir.

SMO208 Akılcı İlaç Kullanımı
İlâçların, hastaların klinik gereksinimlerine uygun bir şekilde, uygun dozda, yeterli bir zaman süresinde, hem kendileri hem de toplum için en düşük maliyet ile kullanılması gerektiğini anlatan temel derstir.

OPT202 Mesleki Uygulama
Optisyenlik alanında yardımcı destek personelinin gerekliliğini anlatmak, belirlenen kavram(ları) açıklamakilgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek, belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak, seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek, seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek, belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek, seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek, belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek, yeniliği teşvik etmek ve eleştirel düşünceyi geliştirmek bu dersin temel esasıdır.

SMO210 Sağlık Hizmetlerinde Kalite
Sağlık hizmetlerini içinde barındıran tüm ön lisans bölümlerinde, sağlıkta kalitenin güvenlik, atık, enfeksiyon, iletişim, sağlık çalışanı sorumluluğu, tıbbi hatalar, acil durumlar, cihaz yönetimleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, hastanede bulunan cihazlar dahil geniş alanı kapsamaktadır. Türkiye sağlık sistemine genel bakış, hasta çalışan güvenliği, sağlıkta kalite standartları, atıl yönetimi, enfeksiyonların önlenmesi, ilaç yönetimi, radyasyon güvenliği, temel hasta hakları, hasta ve hasta yakını ile sağlıklı iletişim, hasta güvenliğinde sağlık çalışanı sorumluluğu, hasta güvenliği ve tıbbi hata, sağlıkta risk yönetimi, hasta düşmelerinin önlenmesi, hastanın bilgilendirilmesi ve hasta rızası, güvenli ilaç uygulamaları, sağlıkta ölçme ve değerlendirme kültürü, malzeme ve cihaz yönetimi, afet ve acil durum yönetimi, bilgi yönetimi konularını içermektedir.