1.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
AİT101 ATATÜRK İLKELERI VE İNKILAP TARIHI I 2 0 2 2
BİL101 BILGISAYAR I 3 0 3 4
İNG101 İNGILIZCE I 3 0 3 3
SMO101 TIBBI TERMINOLOJI 2 0 2 3
SMO109 TEMEL İLK YARDIM 3 0 3 3
SMO111 TEMEL ANATOMI 3 0 3 3
ENF101 FIZIK 2 0 2 2
ENF103 ELEKTRONÖROFIZYOLOJIYE GIRIŞ 3 0 3 4
TUR101 TÜRK DILI I 2 0 2 2
KAM100 KAMPÜSE UYUM 0 0 0 2
KTK100 KIBRIS KÜLTÜRÜ VE TARİHİ 2 0 2 2
Toplam Kredi 25 0 25 30
2.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
SMO102 HASTALIKLAR BILGISI 2 0 2 2
SMO104 FIZYOLOJI 2 0 2 2
İNG102 İNGILIZCE II 3 0 3 3
ENF102 ELEKTROENSEFALOGRAFI I 2 4 5 6
ENF104 ELEKTROMIYOGRAFI I 2 4 5 5
ENF150 YAZ STAJI (30 IŞ GÜNÜ) 0 0 0 5
KMB104 STERILIZASYON ESASLARI VE YÖN. 2 0 2 2
AİT102 ATATÜRK İLKELERI VE İNKILÂP TARIHI II 2 0 2 2
TUR102 TÜRK DİLİ II 2 0 2 2
KAR100 KARIYER PLANLAMA 0 0 0 2
Toplam Kredi 18 8 22 30
3.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
ENF201 ELEKTROENSEFALOGRAFI II 4 10 9 11
ENF203 ELEKTROMIYOGRAFI II 4 10 9 11
ENF205 POLISOMNOGRAFI 3 5 5 5
SMO201 ÖLÇME VE DEĞERLENDIRME 3 0 3 3
Toplam Kredi 14 25 26 30
4.DÖNEM
KODU DERSİN ADI T P K A
SMO202 HALK SAĞLIĞI 3 0 4 4
SMO204 MESLEK ETIĞI 3 0 4 4
SMO206 SAĞLIK HIZMETLERI YÖNETIMI 3 0 4 4
SMO208 AKILCI İLAÇ KULLANIMI 1 0 1 1
SMO210 SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE 3 0 4 4
ENF202 MESLEKI UYGULAMA 0 26 13 13
Toplam Kredi 13 26 30 30
Derslerin İçeriği

YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ BÖLÜMÜ DERS İÇERİKLERİ

 

I.YARIYIL

 

SMO101 Tıbbi Terminoloji
Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi, ameliyat ve benzer tedavi seçenekleri ile hastalıkların standart terminolojisi hakkında bilginin verilmesini maçlayan temel bir derstir.  Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi,Olumlu ve olumsuz ekler ile zıt anlamlı kavramların öğretilemsi Ameliyat ve benzer tedavi seçeneklerinde kullanılan teknik, cihaz ve yöntem adlarının öğretilmesi

BİL101 Bilgisayar I

  1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Yeri
  2. Bilgisayar Sistemleri, Dosya Yönetimi
  3. Etik ve Güvenlik, Dijital Vatandaşlık
  4. Gizlilik ve Güvenlik
  5. Bilgisayar Ağları
  6. Araştırma
  7. İletişim Teknolojileri ve İşbirliği
  8. Görsel İşleme Programları
  9. Kelime İşlemci Programları
  10. Sunu Programları
  11. Tablolama Programları
  12. Ses ve Video İşleme Programlar
  13. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları, Programlama

AİT101 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I
Batı kültürleri ile Türk kültürünün karşılaması sonucu ortaya çıkan siyasi ekonomik kültürel ve sosyo-psikolojik problemler karşısında çözülmeye ve yıkılmaya başlayan Osmanlı devletinde çözüm arayışları çerçevesinde yapılan reform hareketleri ve İmparatorluktan milli devlete geçiş sürecinde yaşanan siyasi olaylar ile Mustafa Kemal Atatürk'ün liderliğinde verilen Milli Mücadele sonucu Türkiye Cumhuriyeti nin kuruluşunun ele alınması.

TUR101 Türk Dili I
Dilin tanımı ve önemi; dil-kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imlâ kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri (anı, fıkra, hikaye, eleştiri, roman vb.) formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.) makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.

KAM100 Kampüse Uyum
KAM100 dersi, öğrencilerin akademik gelişiminin yanı sıra sosyal ve kültürel gelişimini de hedefler ve onların üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştırır. Bu ders öğrencilere bütün eğitim hayatlarında kullanabilecekleri bazı yetkinlikleri kazandırırken, aynı zamanda üniversitenin bütün paydaşları arasındaki iletişimi güçlendirerek çok yönlü ve keyifli bir kampüs yaşamının oluşmasına katkıda bulunur.

İNG101 İngilizce I
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 101 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılabilecekleri diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya önelik bir derstir. Kendisini ve ailesini tanıtabilmr; Yakın çevresinde olan nesnelerin isimlerini bilme, tarifini anlayabilme; Rutin olarak aktiviteleri anlayabilme, seçebilme; bazı mobilyaları isimlendirebilme yapılan bir ev tarifini anlayabilme

SMO109 Temel İlk Yardım
İlk yardım dersine genel bakış. İlk yardımda temel kavramlar, normal vital bulgular ve bulguların değerlendirilmesi, İleri ve sürekli yaşam desteği. Özel durumlarda (kazalar, kanamalar,zehirlenmeler, sırasında yaralanmalarda/ zehirlenmeler ) öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlayan temel bir derstir. Kaza ve yaralanma durumlarında müdahalede bulunanların, ilkyardım eğitimi almış olmaları, yaşamın sürdürülmesinde, sakatlanmaların önlenmesinde ve iyileşme sürecinin kısaltılmasında belirleyici rol oynamalarını sağlamaktır.

SMO111 Temel Anatomi
Anatomiye giriş dersi olup, iskelet ve kas, solunum, dolaşım, sindirim, sinir, endokrin, boşaltım ve üreme sistemlerini oluşturan temel anatomik yapı ve kavramların öğretildiği temel derstir. Bu dersi alan öğrenciler;
İskelet ve kas sistemi anatomisi: kemik, kas, eklem ve genel bilgiler, üst ve alt ekstremite.
Solunum sistemi anatomisi: thorax duvarı anatomisi ve diafragma, burun ve larinks, trake, akciğerler ve plevra.
Dolaşım sistemi: kalp (atrium ve ventrkül ), perikard, damarlar.
Sindirim, boşaltım ve üreme sistemleri: farikns, özefagus ve mide, ince-kalın bağırsaklar, karaciğer, pankreas, dalak, böbrekler, üreterler-mesane ve üretra-kadın ve erkek genital organları.
Sinir sistemi: merkezi sinir sistemi-diencephalon ve telencephalon-medulla spinalis morfolojisi, beyin sapı- serebellum ve kranial sinirler – otonom sinir sistemi.
Endokrin sistem.  Duyu organları: göz ve görme yolları, kulak, işitme ve denge yollarını öğrenirler.

 

 

ENF101 Fizik
Nicelikleri tanıyarak, hareket konusunu, kuvvet, iş, güç, enerji ve enerji dönüşümlerini kavramak. Momentum, açısal momentum ve korunumlarını, elektrostatik ve manyetizma kavramlarını kullanmak. Ölçme ve birim sistemleri. Sayısal ve vektörel nicelikler. Mekanik (Hız, ivme, vb,) Newton’un Hareket Yasaları. Newton’un Hareket Yasaları ve Statik (Denge, ağırlık merkezi, Tork vb) Dairesel Hareket, açısal hız, açısal ivme.  İş, güç ve enerji (Potansiyel ve kinetik enerji, bağlanma enerjisi). Çizgisel Momentum, Çizgisel Momentum Korunumu. Açısal Momentum, Açısal Momentum Korunumu, Tork. Elektrostatik, Elektriksel yük, Coulomb Kanunu, , iletkenler ve yalıtkanlar, Elektriksel Kuvvetler ve alanlar, Elektrik alan ve potansiyel farkı, paralel metal levhalar. Elektrik akımı, Direnç ve ohm kanunu(potansiyel farkı(V), akım (A) ve direnç (ohm)), özdirenç, güç ve elektriksel ısı. Kondansatörler, dielektrik kavramı Manyetizma ve akımın manyetik alanı Biot Savart Yasası. Ampére Yasası, Manyetik alan, Manyetik alana giren hareketli yüklere etkiyen manyetik kuvvetler. Manyetik alanda bulunan akım geçen kapalı yola etkiyen manyetik kuv-vetler ve tork, Manyetik akı ve Faraday kanunu. Faraday kanunu, maddenin manyetik özellikleri. Maddenin manyetik özellikleri, alternatif akım, Transformatörler.

ENF103 Elektronörofizyolojiye Giriş
Nöroanatomi. Görme ve İşitme yolları. Nörofizyoloji. Görme ve İşitme Fizyolojisi. Epilepsi. Periferik Sinir Sistemi-Kas Hastalıkları. Uyku bozuklukları. Uykuda solunum bozuklukları. Görme bozuklukları. İşitme bozuklukları

KTK100 Kıbrıs Kültürü ve Tarihi
Dersin amacı Kıbrıs Uygarlık tarihi çerçevesinde adanın çok çeşitlilik gösteren mimari ve sanatını genel bir kronolojik çerçevede ele alarak kültür mirasının algılanmasını sağlamak yanında mimari örnekler sunmaktır. Sanal ortamda sunulan ders notları ve çok sayıda görsel ders malzemesi ile aynı ortamda yapılan sınavlar yoluyla öğrencinin kısmen kendi çabaları ile öğrenmesi sağlanmakta, belli aralıklarla yapılan sınıf seminerleri ve öğretim üyesi eşliğinde düzenlenen tarihi mekan gezileri ile de karşılıklı tartışma ortamı yaratılmaktadır. Dersin ana hedefi siyasi sorunları yanında adanın kültür tarihinin önemini de vurgulamak, ayrıca kültür mirasının korunması konusunda da farkındalık yaratmaktır.

 

II.YARIYIL

 

AİT102 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II
Mustafa Kemal Paşanın 29 Ekim 1923 de Türkiye Cumhuriyeti'ni kuruşundan itibaren vefatına kadar gerçekleştirdiği ilke ve inkılaplar değerlendirilmektedir

TUR102 Türk Dili II
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, güzel konuşmaya yardımcı teknikler, önemli günler için konuşma hazırlama, konuşma içeriğinin düzenlenmesi, konuşmayı etkileyen faktörler, hazırlıksız (telefonda konuşma, tanışma ve tanıştırma vs.) ve hazırlıklı konuşma türlerinin (münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans) özellikleri, diksiyon ve önemi, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar, doğru imla, doğru vurgu, doğru tonlama ve metin ağırlıklı uygulamalar.

İNG102 İngilizce II
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 102 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılaşabilecekleri  diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya yönelik bir derstir.  Dersin her konusunda anlam ve iletişimi takip edebilme ön planda tutulmuş dil yapılarının öğrenilmesi sadece bir araç olarak görülmüştür.  Bu doğrultuda dersin içeriği görsel, işitsel ve yazılı materyallerle desteklenmiş her durum ve konu için farklı şekilde tasarlanmıştır.  İNG 102 dersi, içerik olarak Avrupa Ortak Diller Çerçevesi Kriterleri’nin A1 seviyesini (YAZILI METİNLER VE DİYALOGLARDA) hedeflemektedir.  İlgili kriter ve hedeflenen beceriler aşağıdaki linkte ve ‘amaçlar’ bölümünde bulunabilir.
Hangi soru sözcüğünün hangi durmda kullanılmaya uygun olduğunu seçebilme
Ölçü bildiren sözcüklerin nerelerde kullanıldığını seçebilme
Şimdiki zaman aktivitelerini, geçmiş zaman aktivitelerini ve gelecekle ilgili yapılan ayarlamaları anlayabilme
İki veya daha fazla şey/kişi arasında yapılan kıyaslamayı anlayıp bilgiyi kullanabilme
Günlük hayattaki rutin durumlardaki (tatil ayarlama, öneride bulunma, tercih belirtme, nasihat verme) içeriği  takip edip bir sonraki yanıtı tahmin edebilme
Yiyecekler, organizasyon yapma, sağlık sorunları, hayat olayları, tatil ayarlamaları, para kullanımı,  kıyafetleri isimlendirme , şehirleri tasvir etme, istekte bulunma  gibi çeşitli durumlarda kullanılan kelime ve/veya deyimleri seçebilme

KAR100 Kariyer Planlama

  • Kariyer planlama ve kariyer gelişimi modellerini öğrenme.
  • Hâlihazırda mevcut iş piyasası koşulları hakkında bilgi sahibi olma.
  • Mülakat teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. Etkileyici bir iş görüşmesini nasıl yapılacağını öğrenme.
  • Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama

SMO102 Hastalıklar Bilgisi
Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, bulgular, etiyoloji, hastalıkların muayene şekilleri ve tanı işlemlerinin öğretilmesinin amaçlandığı temel derstir. Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, Bulgular, Etiyoloji, Hastalıkları muayene, Muayene şekilleri ve tanı işlemleri. Konjenital anomaliler, Enfeksiyon ve parazit hastalıkları, Kanser, Endokrin sistem hastalıkları, Kan hastalıkları, Ruh sağlığı ve bozuklukları, Sinir sistemi ve duyu organları hastalıkları.Solunum ve dolaşım hastalıkları. Gastrointestinal sistem hastalıkları. Nörolojik hastalıklar. Ürogenital hastalıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

SMO104 Fizyoloji
Bu dersin sonunda öğrencilerin, temel fizyolojik kavramları, vücudun işlevsel organizasyonunu, hücre-organ-sistem ilişkilerini, hücre yapısı ve işlevlerini, vücut sistemlerinin çalışma mekanizmalarını kavraması amaçlanmıştır.

KMB104 Temel Mikrobiyoloji
Dersin amacı insanda enfeksiyona neden olan mikroorganizmalar hakkında bilgi vermek, geçiş yolları ve önlem konusunu öğretmektir.  Enfeksiyon hastalıklarının laboratuar tanısı için uygun örneklerin toplanmasını ve  klinik örneklerin incelenmesini tanımlamak amaçlanmıştır. Nazokomial enfeksiyon hakkında bilgi verilir, enfeksiyon kontrol ve önleme yöntemleri öğretilir

ENF102 Elektorensefalografi I
EEG'nin temeli. EEG dalgaları. EEG'de hasta karşılama, bilgilendirme ve hastanın hazırlanması. EEG Cihazları. EEG'nin uygulanması. EEG Artefaktları. EEG aktivasyon yöntemleri

ENF104 Elektromyelografi I
EMG Temeli. EMG Uygulama prensipleri. EMG'de hasta karşılama, bilgilendirme ve hastanın hazırlanması. EMG Cihazları. Sinir iletim çalışmaları üst ekstremite. Sinir iletim çalışmaları alt ekstremite. Sinir iletim çalışmaları

ENF150 Yaz Stajı (30 İş Günü)
Öğrencilerin  laboratuvar ile ilgili bilgilerini uygulamalı olarak bilgilerini içermek. Öğrencinin alanı ile ilgili  öğrendiği bilgileri pratikte kullanmasını sağlamak

 

III.YARIYIL

 

ENF201 Elektorensefalografi II
Pediatrik EEG. Özel Durumlarda EEG Beyin Ölümü. Özel Durumlarda EEG Yoğun Bakım. Özel Durumlarda EEG Intraoperatif. Özel Durumlarda EEG. Video EEG monitorizasyon

ENF 203 Elektromyelografi II
İğne EMG. VEP (Görsel Uyarılmış Potansiyeller). ERG (Elektroretinografi). SEP (Somatosenserial Uyarılmış Potansiyeller). MEP (Motor Uyaarılmış Potansiyeller). BAEP (Beyin Sapı İşitsel Uyarılmış Potansiyeller).

ENF205 Polisomnografi
PSG nedir, ne amaçla kullanılır. PSG öncesi hastanın kayıt için hazırlanması. PSG temel protokoller. PSG uygulamasında elektrodlar ve sensörler. Maske ve aksesuarlar. Uyku evreleri, uyku evrelerinin skorlaması. PSG kayıtlaması sırasında solunum ve O2 saturasyon takibi. Uykuda periyodik bacak hareketleri takibi. PSG’nin kullanıldığı diğer durumlar. Multiple Sleep Latans testi.

SMO201 Ölçme Ve Değerlendirme
Bu ders öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasıdır. Eğitim programlarında yer alan kazanımlara öğrencilerin ulaşıp ulaşmadığının kontrolü ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir şekilde kullanmak ile gerçekleşecektir. Öğretmen adaylarının öğrencilerdeki öğrenme eksikliklerini, kazanımlara ulaşma derecelerini ve onların bir üst öğrenim kademesine devam edip etmeyeceğine karar vermede kullanacakları ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını öğrenmeleri önemli bir eğitim ihtiyacıdır. Bu ders öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasını amaçlamaktadır.

 

IV.YARIYIL

 

ENF202 Mesleki Uygulama
Nöroanatomi. Görme ve İşitme yolları. Nörofizyoloji. Görme ve İşitme Fizyolojisi. Epilepsi. Periferik Sinir Sistemi-Kas Hastalıkları. Uyku bozuklukları. Uykuda solunum bozuklukları. Görme bozuklukları. İşitme bozukluklarındaki klinik uygulamaları içermektedir.

SMO208 Akılcı İlaç Kullanımı
Akılcı ilaç Kullanımı: İlâçların, hastaların klinik gereksinimlerine uygun bir şekilde, uygun dozda, yeterli bir zaman süresinde, hem kendileri hem de toplum için en düşük maliyet ile kullanılması
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek.
Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak.
Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek
Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek Yeniliği teşvik etmek Eleştirel düşünceyi geliştirmek

SMO202 Halk Sağlığı
Halk sağlığı yaklaşımını sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını geliştirmeyi kapsamaktadır. Bu ders ile sonunda öğrenciler; toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede hekimin rolünü, bu amaçla yapılan uygun müdahale yöntemlerini ve sağlık hizmetlerinin yönetimiyle ilgili temel kavramları açıklayabileceklerdir

 

SMO204 Meslek Etiği
İş hayatındaki davranışların düzeltilmesini sağlayan, kişiye etik prensipler ve standartlar getirilmesini sağlayan derstir. Amaç; meslek etiği ve etik ile alakalı yeterliliklerin öğrenciye kazandırılmasıdır.

SMO206 Sağlık Hizmetleri Yönetimi
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak
İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek.
Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini  geliştirmek
Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek

SMO210 Sağlık Hizmetlerinde Kalite
Sağlık hizmetlerini içinde barındıran tüm ön lisans bölümlerinde, sağlıkta kalitenin güvenlik, atık, enfeksiyon, iletişim, sağlık çalışanı sorumluluğu, tıbbi hatalar, acil durumlar, cihaz yönetimleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, hastanede bulunan cihazlar dahil geniş alanı kapsamaktadır. Türkiye sağlık sistemine genel bakış, hasta çalışan güvenliği, sağlıkta kalite standartları, atıl yönetimi, enfeksiyonların önlenmesi, ilaç yönetimi, radyasyon güvenliği, temel hasta hakları, hasta ve hasta yakını ile sağlıklı iletişim, hasta güvenliğinde sağlık çalışanı sorumluluğu, hasta güvenliği ve tıbbi hata, sağlıkta risk yönetimi, hasta düşmelerinin önlenmesi, hastanın bilgilendirilmesi ve hasta rızası, güvenli ilaç uygulamaları, sağlıkta ölçme ve değerlendirme kültürü, malzeme ve cihaz yönetimi, afet ve acil durum yönetimi, bilgi yönetimi konularını içermektedir.