BİRİNCİ YIL
I. Yarıyıl
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AİT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 1 | 2 | 0 | 2 | 2 |
BİL101 | Bilişim Teknolojileri I | 3 | 0 | 3 | 4 |
İNG101 | İngilizce I | 3 | 0 | 3 | 3 |
SMO101 | Tıbbi Terminoloji | 2 | 0 | 2 | 3 |
SMO105 | Temel Matematik | 3 | 0 | 3 | 3 |
SMO109 | Temel İlk Yardım | 3 | 0 | 3 | 3 |
SMO111 | Temel Anatomi | 3 | 0 | 3 | 3 |
YBT101 | Yaşlı Bakım İlke ve Esasları 1 | 3 | 3 | 5 | 7 |
TUR101 | Türk Dili 1 | 2 | 0 | 2 | 2 |
KAR100 | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Kredi | 24 | 3 | 26 | 30 |
II. Yarıyıl
Ders Kodu | Dersin İsmi | T | U | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SMO102 | Hastalıklar Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 2 |
SMO104 | Fizyoloji | 2 | 2 | 2 | 2 |
YBT112 | Psikoloji | 2 | 0 | 2 | 2 |
YBT114 | Yaşlı Bakım İlke ve Esasları 2 | 3 | 3 | 5 | 6 |
YBT116 | Temel Gerontoloji | 2 | 0 | 2 | 2 |
YBT150 | Staj (20 İş Günü) | 0 | 0 | 0 | 1 |
FAR102 | Farmakoloji | 3 | 0 | 3 | 4 |
KMB102 | Klinik Mikrobiyoloji | 3 | 0 | 3 | 4 |
AİT102 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
TUR102 | Türk Dili 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
İNG102 | İngilizce 2 | 3 | 0 | 3 | 3 |
Toplam Kredi | 25 | 5 | 26 | 30 |
İKİNCİ YIL
III. Yarıyıl
Ders Kodu | Dersin İsmi | T | U | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YBT203 | Sağlık Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 |
YBT207 | Uğraş Terapisi | 3 | 3 | 5 | 5 |
YBT209 | Geriyatrik Psikiyatri | 2 | 0 | 2 | 3 |
YBT211 | Hastalıklar Bilgisi 2 | 3 | 0 | 3 | 3 |
YBT213 | Fiziksel Rehabiltasyon | 3 | 3 | 5 | 5 |
YBT215 | Sosyal Rehabilitasyon | 2 | 4 | 4 | 5 |
BES107 | Beslenme İlkeleri | 2 | 0 | 2 | 3 |
SMO201 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 3 | 3 |
Toplam Kredi | 20 | 10 | 26 | 30 |
IV. Yarıyıl
Ders Kodu | Dersin İsmi | T | U | K | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SMO202 | Halk Sağlığı | 3 | 0 | 3 | 4 |
SMO204 | Meslek Etiği | 3 | 0 | 3 | 4 |
SMO206 | Sağlık Hizmetleri YÖnetimi | 3 | 0 | 3 | 4 |
SMO208 | Akılcı İlaç Kullanımı | 1 | 0 | 1 | 1 |
SMO210 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite | 3 | 0 | 3 | 4 |
YBT202 | Yaşlılarda Kronik Hastalıklar | 2 | 0 | 2 | 2 |
YBT204 | Evde Yaşlı Bakım Hizmetleri | 3 | 0 | 3 | 3 |
YBT206 | Yaşlı Bakımında Strateji Geliş. Tek. | 3 | 3 | 5 | 5 |
YBT208 | Mesleki Uygulama | 0 | 6 | 3 | 3 |
Toplam Kredi | 21 | 9 | 26 | 30 |
AIT 101 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 1
Batı kültürleri ile Türk kültürünün karşılaması sonucu ortaya çıkan siyasi ekonomik kültürel ve sosyo-psikolojik problemler karşısında çözülmeye ve yıkılmaya başlayan Osmanlı devletinde çözüm arayışları çerçevesinde yapılan reform hareketleri ve İmparatorluktan milli devlete geçiş sürecinde yaşanan siyasi olaylar ile Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliğinde verilen Milli Mücadele sonucu Türkiye Cumhuriyeti nin kuruluşunun ele alınması.
TUR 101 Türk Dili 1
Dilin tanımı ve önemi; dil-kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imlâ kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri (anı, fıkra, hikaye, eleştiri, roman vb.) formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.) makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.
KAR100 Kariyer Planlama
- Kariyer planlama ve kariyer gelişimi modellerini öğrenme.
- Hâlihazırda mevcut iş piyasası koşulları hakkında bilgi sahibi olma.
- Mülakat teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. Etkileyici bir iş görüşmesini nasıl yapılacağını öğrenme.
- Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
- İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama
ING 101 İngilizce
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 101 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılabilecekleri diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya önelik bir derstir. Kendisini ve ailesini tanıtabilmr; Yakın çevresinde olan nesnelerin isimlerini bilme, tarifini anlayabilme; Rutin olarak aktiviteleri anlayabilme, seçebilme; bazı mobilyaları isimlendirebilme yapılan bir ev tarifini anlayabilme
BİL 101 Bilişim Teknolojileri I
- Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Yeri
- Bilgisayar Sistemleri, Dosya Yönetimi
- Etik ve Güvenlik, Dijital Vatandaşlık
- Gizlilik ve Güvenlik
- Bilgisayar Ağları
- Araştırma
- İletişim Teknolojileri ve İşbirliği
- Görsel İşleme Programları
- Kelime İşlemci Programları
- Sunu Programları
- Tablolama Programları
- Ses ve Video İşleme Programlar
- Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları, Programlama
SMO 109 Temel İlk Yardım
İlk yardım dersine genel bakış. İlk yardımda temel kavramlar, normal vital bulgular ve bulguların değerlendirilmesi, İleri ve sürekli yaşam desteği. Özel durumlarda (kazalar, kanamalar,zehirlenmeler, sırasında yaralanmalarda/ zehirlenmeler ) öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlayan temel bir derstir. Kaza ve yaralanma durumlarında müdahalede bulunanların, ilkyardım eğitimi almış olmaları, yaşamın sürdürülmesinde, sakatlanmaların önlenmesinde ve iyileşme sürecinin kısaltılmasında belirleyici rol oynamalarını sağlamaktır.
SMO 105 Temel Matematik
Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek ve sosyal bilimler ile ilgili matematik problemleri analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir
SMO 111 Temel Anatomi
Anatomiye giriş dersi olup, iskelet ve kas, solunum, dolaşım, sindirim, sinir, endokrin, boşaltım ve üreme sistemlerini oluşturan temel anatomik yapı ve kavramların öğretildiği temel derstir. Bu dersi alan öğrenciler;
İskelet ve kas sistemi anatomisi: kemik, kas, eklem ve genel bilgiler, üst ve alt ekstremite.
Solunum sistemi anatomisi: thorax duvarı anatomisi ve diafragma, burun ve larinks, trake, akciğerler ve plevra.
Dolaşım sistemi: kalp (atrium ve ventrkül ), perikard, damarlar.
Sindirim, boşaltım ve üreme sistemleri: farikns, özefagus ve mide, ince-kalın bağırsaklar, karaciğer, pankreas, dalak, böbrekler, üreterler-mesane ve üretra-kadın ve erkek genital organları.
Sinir sistemi: merkezi sinir sistemi-diencephalon ve telencephalon-medulla spinalis morfolojisi, beyin sapı- serebellum ve kranial sinirler – otonom sinir sistemi.
Endokrin sistem. Duyu organları: göz ve görme yolları, kulak, işitme ve denge yollarını öğrenirler.
SMO101 Tıbbi Terminoloji
Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi, ameliyat ve benzer tedavi seçenekleri ile hastalıkların standart terminolojisi hakkında bilginin verilmesini maçlayan temel bir derstir. Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi,Olumlu ve olumsuz ekler ile zıt anlamlı kavramların öğretilemsi Ameliyat ve benzer tedavi seçeneklerinde kullanılan teknik, cihaz ve yöntem adlarının öğretilmesi
YBT 101 Yaşlı Bakım İlke ve Esasları 1
Bakım hizmetleri konusunda bilgi ve becerileri içermektedir. Bakım hizmeti konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, yaşlı bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yetkin birer sağlık teknikeri olmalarını sağlamak
AİT 102 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 2
Mustafa Kemal Paşanın 29 Ekim 1923 de Türkiye Cumhuriyeti’ni kuruşundan itibaren vefatına kadar gerçekleştirdiği ilke ve inkılaplar değerlendirilmektedir
TUR 102 Türk Dili 2
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, güzel konuşmaya yardımcı teknikler, önemli günler için konuşma hazırlama, konuşma içeriğinin düzenlenmesi, konuşmayı etkileyen faktörler, hazırlıksız (telefonda konuşma, tanışma ve tanıştırma vs.) ve hazırlıklı konuşma türlerinin (münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans) özellikleri, diksiyon ve önemi, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar, doğru imla, doğru vurgu, doğru tonlama ve metin ağırlıklı uygulamalar.
İNG 102 İngilizce 2
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 102 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılaşabilecekleri diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya yönelik bir derstir. Dersin her konusunda anlam ve iletişimi takip edebilme ön planda tutulmuş dil yapılarının öğrenilmesi sadece bir araç olarak görülmüştür. Bu doğrultuda dersin içeriği görsel, işitsel ve yazılı materyallerle desteklenmiş her durum ve konu için farklı şekilde tasarlanmıştır. İNG 102 dersi, içerik olarak Avrupa Ortak Diller Çerçevesi Kriterleri’nin A1 seviyesini (YAZILI METİNLER VE DİYALOGLARDA) hedeflemektedir. İlgili kriter ve hedeflenen beceriler aşağıdaki linkte ve ‘amaçlar’ bölümünde bulunabilir.
Hangi soru sözcüğünün hangi durmda kullanılmaya uygun olduğunu seçebilme
Ölçü bildiren sözcüklerin nerelerde kullanıldığını seçebilme
Şimdiki zaman aktivitelerini, geçmiş zaman aktivitelerini ve gelecekle ilgili yapılan ayarlamaları anlayabilme
İki veya daha fazla şey/kişi arasında yapılan kıyaslamayı anlayıp bilgiyi kullanabilme
Günlük hayattaki rutin durumlardaki (tatil ayarlama, öneride bulunma, tercih belirtme, nasihat verme) içeriği takip edip bir sonraki yanıtı tahmin edebilme
Yiyecekler, organizasyon yapma, sağlık sorunları, hayat olayları, tatil ayarlamaları, para kullanımı, kıyafetleri isimlendirme , şehirleri tasvir etme, istekte bulunma gibi çeşitli durumlarda kullanılan kelime ve/veya deyimleri seçebilme
SMO 102 Hastalıklar Bilgisi
Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, bulgular, etiyoloji, hastalıkların muayene şekilleri ve tanı işlemlerinin öğretilmesinin amaçlandığı temel derstir. Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, Bulgular, Etiyoloji, Hastalıkları muayene, Muayene şekilleri ve tanı işlemleri. Konjenital anomaliler, Enfeksiyon ve parazit hastalıkları, Kanser, Endokrin sistem hastalıkları, Kan hastalıkları, Ruh sağlığı ve bozuklukları, Sinir sistemi ve duyu organları hastalıkları.Solunum ve dolaşım hastalıkları. Gastrointestinal sistem hastalıkları. Nörolojik hastalıklar. Ürogenital hastalıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
SMO 104 Fizyoloji
Bu dersin sonunda öğrencilerin, temel fizyolojik kavramları, vücudun işlevsel organizasyonunu, hücre-organ-sistem ilişkilerini, hücre yapısı ve işlevlerini, vücut sistemlerinin çalışma mekanizmalarını kavraması amaçlanmıştır.
KMB 102 Temel Mikrobiyoloji
Dersin amacı insanda enfeksiyona neden olan mikroorganizmalar hakkında bilgi vermek, geçiş yolları ve önlem konusunu öğretmektir. Enfeksiyon hastalıklarının laboratuar tanısı için uygun örneklerin toplanmasını ve klinik örneklerin incelenmesini tanımlamak amaçlanmıştır. Nazokomial enfeksiyon hakkında bilgi verilir, enfeksiyon kontrol ve önleme yöntemleri öğretilir.
FAR 102 Farmakoloji
Farmakoloji: İlaç ve biyolojik sistemler arasındaki ilişkiyi incelenmesi, İlâçların etkileri, etki mekanizmaları ve tedavide kullanımlarınıın incelenmesi
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek.
Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak.
Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek
Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek Yeniliği teşvik etmek Eleştirel düşünceyi geliştirmek
YBT 112 Psikoloji
Psikoloji biliminin temel süreçleri öğrenme ve davranış ilkeleri hakkında bilgiler içermektedir. Psikoloji biliminin temel süreçleri ele alınarak, öğrenme, algı, nöropsikolojik süreçler ve sosyal psikoloji konularında bilgiler aktarılacaktır
YBT 114 Yaşlı Bakım İlke ve Esasları 2
Yaşlı bireylerin hizmetlerini uygulayıcı metotlar ve beceriler ile ilgili bilgiler içermektedir. Bakım hizmeti konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, yaşlı bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yetkin birer sağlık teknikeri olmalarını sağlamak
YBT 116 Temel Gerontoloji
Yaşlılık tarihçesi ve kültürel boyutu hakkında bilgileri içermektedir. Yaşlılık yaşlanma teorileri, yaşlılıkta sosyal desteğin önemi ve yaşam kalitesi hakkında bilgi sahibi olmak
YBT 150 Yaz Stajı
Öğrencinin alanı ile ilgili öğrendiği bilgileri pratikte kullanmasını sağlamak
YBT 203 Sağlık Sosyolojisi
Tıbbi Sosyoloji, sağlık ve hastalığın sosyal yönü, sağlık kurum ve kuruluşları, sosyal işlevleri yanı sıra diğer sosyal sistemlerle sağlık sistemlerin ilişkisini ve sağlık tüketicileri olan tüm sağlık personelinin sosyal davranışlarının iredelenmesi. Öğrencilere, sağlık sosyolojisi temel kavramlarını, toplumsal olayların sağlık üzerine etkilerini öğretmek
YBT 207 Uğraş Terapisi
Uğraş terapisinin amacı, kullanılacak metotlar ile ilgili bilgiler içermektedir. Yaşlı bireylerde yaşam kalitelerinin arttırılmasına ilişkin uygulamaları açıklama ve kullanma
YBT 209 Geriatrik Psikiyatri
Yaşlılarda görülen psiiyatrik sorunlar ile ilgili bilgiler içermektedir. Yaşlılarda görülen psikiyatrik sorunlar ve nörolojik hastalıklar hakkında temel bilgi sahibi olmalarını amaçlar
YBT 211 Hastalıklar Bilgisi 2
Hastalık yapıcı etkenler, akut hastalıklar, hastalıkların sınıflandırılması ve organ sistemlerine göre hastalık bilgilerini kazandırmak. Öğrencileri çeşitli hastalıklar ve prognozları hakkında gerekli bilgileri vererek farkında olmalarını sağlamaktır
YBT 213 Fiziksel Rehabilitasyon
Yaşlılar için uygulanabilecek egzersiler ile ilgili bilgiler içermektedir. Yaşlanmanın fizyolojisini tanımlama. egzersizin yaşlı birey açısından önemini kavramak
YBT 215 Sosyal Rehabilitasyon
Sosyal rehabilitasyın nedir, yaşlılar için uygulanacak bilecek rehabilitasyonlar hakkında bilgileri içerir. Öğrencilerin yaşlı birey ve gereksinimlerini tanımlamasını sağlama
BES107 Genel Beslenme İlkeleri
Bu ders, beslenmenin tanımı, ilkeleri, besin grupları ve besin öğeleri, yeterli ve dengeli beslenmenin sağlığa etkisi hakkında bilgilendirir. Beslenmenin tanımı ve önemi, besin öğeleri ve fonksiyonları özel durumlarda beslenmenin bireylerde nasıl uygulanması gerektiğini amaçlar
SMO 201 Ölçme Ve Değerlendirme
Bu ders öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasıdır. Eğitim programlarında yer alan kazanımlara öğrencilerin ulaşıp ulaşmadığının kontrolü ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir şekilde kullanmak ile gerçekleşecektir. Öğretmen adaylarının öğrencilerdeki öğrenme eksikliklerini, kazanımlara ulaşma derecelerini ve onların bir üst öğrenim kademesine devam edip etmeyeceğine karar vermede kullanacakları ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını öğrenmeleri önemli bir eğitim ihtiyacıdır. Bu ders öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasını amaçlamaktadır.
YBT 202 Yaşlılarda Kronik Hastalıklar
Yaşlılarda görülen kronik hastalıklar ile ilgili bilgiler içermektedir. Kronik hastalığı olan yaşlı bireyde bakım uygulamalarını kazandırmak
SMO 208 Akılcı İlaç Kullanımı
Akılcı ilaç Kullanımı: İlâçların, hastaların klinik gereksinimlerine uygun bir şekilde, uygun dozda, yeterli bir zaman süresinde, hem kendileri hem de toplum için en düşük maliyet ile kullanılması
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek.
Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak.
Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek
Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek Yeniliği teşvik etmek Eleştirel düşünceyi geliştirmek
SMO 202 Halk Sağlığı
Halk sağlığı yaklaşımını sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını geliştirmeyi kapsamaktadır. Bu ders ile
sonunda öğrenciler; toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede hekimin rolünü, bu amaçla yapılan uygun müdahale yöntemlerini ve sağlık hizmetlerinin yönetimiyle ilgili temel kavramları açıklayabileceklerdir
SMO 204 Meslek Etiği
İş hayatındaki davranışların düzeltilmesini sağlayan, kişiye etik prensipler ve standartlar getirilmesini sağlayan derstir. Amaç; meslek etiği ve etik ile alakalı yeterliliklerin öğrenciye kazandırılmasıdır.
SMO 206 Sağlık Hizmetleri Yönetimi
Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak
İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek.
Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek
Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek
Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını
geliştirmek
Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini
yenilemek
YBT 204 Evde Yaşlı Bakım Hizmetleri
Yaşlıların ev ortamında karşılaşabilecek sorunlarını ve çözüm yollarını içermektedir. Yaşlının sağlığının korunması ve geliştirlmesi için gerekli kriterleri öğrenmesidir
YBT 206 Yaşlı Bakımda Strateji Geliştirme Teknikleri
Yaşlı bakımda strateji planlama ve uygulamaları ile ilgili bilgiler içermektedir. Yaşlı bakımda strateji planlama ve bu hizmetleri ilgili yeni projeler tekniklerini bilmek, yeni stratejiler üretmesini sağlamaktır
YBT 208 Mesleki Uygulama
Öğrencinin alanı ile ilgili öğrendiği bilgileri pratikte kullanmasını sağlamaktır
SMO 210 Sağlık Hizmetlerinde Kalite
Sağlık hizmetlerini içinde barındıran tüm ön lisans bölümlerinde, sağlıkta kalitenin güvenlik, atık, enfeksiyon, iletişim, sağlık çalışanı sorumluluğu, tıbbi hatalar, acil durumlar, cihaz yönetimleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, hastanede bulunan cihazlar dahil geniş alanı kapsamaktadır. Türkiye sağlık sistemine genel bakış, hasta çalışan güvenliği, sağlıkta kalite standartları, atıl yönetimi, enfeksiyonların önlenmesi, ilaç yönetimi, radyasyon güvenliği, temel hasta hakları, hasta ve hasta yakını ile sağlıklı iletişim, hasta güvenliğinde sağlık çalışanı sorumluluğu, hasta güvenliği ve tıbbi hata, sağlıkta risk yönetimi, hasta düşmelerinin önlenmesi, hastanın bilgilendirilmesi ve hasta rızası, güvenli ilaç uygulamaları, sağlıkta ölçme ve değerlendirme kültürü, malzeme ve cihaz yönetimi, afet ve acil durum yönetimi, bilgi yönetimi konularını içermektedir.