Dersler

BİRİNCİ YIL

I. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T U K AKTS
AİT101 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 1 2 0 2 2
BİL101 Bilişim Teknolojileri I 3 0 3 4
İNG101 İngilizce1 3 0 3 3
SMO101 Tıbbi Terminoloji 2 0 2 3
SMO105 Temel Matematik 3 0 3 3
SMO109 Temel İlk Yardım 3 0 3 3
SMO111 Temel Anatomi 3 0 3 3
AHT101 Ameliyathane Teknolojisi 2 0 2 4
AHT103 Genel Mikrobiyoloji 2 0 2 3
TUR101 Türk Dili 1 2 0 2 2
KAR100 Kariyer Planlama 0 0 0 0
Toplam Kredi 25 0 25 30

II. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T U K AKTS
SMO102 Hastalıklar Bilgisi 2 0 2 2
SMO104 Fizyoloji 2 0 2 2
AHT102 Cerrahi Hastalıklar Bilgisi 1 4 0 4 5
AHT104 Anesteziye Giriş 1 3 0 3 3
AHT106 Ameliyathane Uygulamaları 1 0 8 4 6
AHT150 Yaz Stajı 30 İş Günü 0 0 0 1
TMB102 Temel Mikrobiyoloji 3 0 3 4
İNG102 İngilizce2 3 0 3 3
AİT102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 2 0 2 2
TUR102 Türk Dili 2 2 0 2 2
Toplam Kredi 21 8 25 30

İKİNCİ YIL

III. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T U K AKTS
AHT201 Cerrahi Hastalıkları Bilgisi 2 5 0 5 6
AHT203 Anesteziye Giriş 2 3 0 3 3
AHT205 Ameliyathane Uygulamaları 2 0 14 7 8
AHT207 Anestezi Uygulamaları 0 6 3 4
AHT211 Bakteriyoloji 2 0 2 3
TMB201 Enfeksiyon Hastalıkları 2 0 2 3
SMO201 Ölçme Ve Değerlendirme 3 0 3 3
Toplam Kredi 15 20 25 30

IV. Yarıyıl

Kodu Dersin Adı T U K AKTS
SMO202 Halk Sağlığı 3 0 3 4
SMO204 Meslek Etiği 3 0 3 4
SMO206 Sağlık Hizmetleri Yönetimi 3 0 3 4
SMO208 Akılcı İlaç Kullanımı 1 0 1 1
SMO210 Sağlık Hizmetlerinde Kalite 3 0 3 4
AHT202 Dönem Uygulaması 0 26 13 13
Toplam Kredi 13 26 26 30

AIT 101 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi 1
Batı kültürleri ile Türk kültürünün karşılaması sonucu ortaya çıkan siyasi ekonomik kültürel ve sosyo-psikolojik problemler karşısında çözülmeye ve yıkılmaya başlayan Osmanlı devletinde çözüm arayışları çerçevesinde yapılan reform hareketleri ve İmparatorluktan milli devlete geçiş sürecinde yaşanan siyasi olaylar ile Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliğinde verilen Milli Mücadele sonucu Türkiye Cumhuriyeti nin kuruluşunun ele alınması.

BİL 101 Bilişim Teknolojileri I

  1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Yeri
  2. Bilgisayar Sistemleri, Dosya Yönetimi
  3. Etik ve Güvenlik, Dijital Vatandaşlık
  4. Gizlilik ve Güvenlik
  5. Bilgisayar Ağları
  6. Araştırma
  7. İletişim Teknolojileri ve İşbirliği
  8. Görsel İşleme Programları
  9. Kelime İşlemci Programları
  10. Sunu Programları
  11. Tablolama Programları
  12. Ses ve Video İşleme Programlar
  13. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları, Programlama

İNG 101 İngilizce
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 101 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılabilecekleri diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya önelik bir derstir. Kendisini ve ailesini tanıtabilmr; Yakın çevresinde olan nesnelerin isimlerini bilme, tarifini anlayabilme; Rutin olarak aktiviteleri anlayabilme, seçebilme; bazı mobilyaları isimlendirebilme yapılan bir ev tarifini anlayabilme.

TUR 101 Türk Dili 1
Dilin tanımı ve önemi; dil-kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imlâ kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri (anı, fıkra, hikaye, eleştiri, roman vb.) formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.) makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.

KAR100 Kariyer Planlama

  • Kariyer planlama ve kariyer gelişimi modellerini öğrenme.
  • Hâlihazırda mevcut iş piyasası koşulları hakkında bilgi sahibi olma.
  • Mülakat teknikleri hakkında bilgi sahibi olma. Etkileyici bir iş görüşmesini nasıl yapılacağını öğrenme.
  • Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • İş başvurularında kullanmak üzere CV hazırlama

SMO 101 Tıbbi Terminoloji
Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi, ameliyat ve benzer tedavi seçenekleri ile hastalıkların standart terminolojisi hakkında bilginin verilmesini amaçlayan temel bir derstir. Amaçlar;

  • Tıbbi terimleri oluşturan ön ekler (Prefixes), kökler (Stems) ve son eklerin (Suffixes) öğretilmesi,
  • Olumlu ve olumsuz ekler ile zıt anlamlı kavramların öğretilmesi,
  • Ameliyat ve benzer tedavi seçeneklerinde kullanılan teknik, cihaz ve yöntem adlarının öğretilmesi,
  • Hastalıkların standart terminolojisinin öğretilemesi.

SMO 105 Temel Matematik
Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek ve sosyal bilimler ile ilgili matematik problemleri analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir. Ders, sayılar ve sayı sistemleri, üslü ve köklü çokluklar, oran orantı, tek ve iki bilinmeyenli denklemler, birim analizi, yüzde hesaplama gibi konuları içermektedir.

SMO 109 Temel İlk Yardım
İlk yardım dersine genel bakış. İlk yardımda temel kavramlar, normal vital bulgular ve bulguların değerlendirilmesi, İleri ve sürekli yaşam desteği. Özel durumlarda (kazalar, kanamalar,zehirlenmeler, sırasında yaralanmalarda/ zehirlenmeler ) öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlayan temel bir derstir. Kaza ve yaralanma durumlarında müdahalede bulunanların, ilkyardım eğitimi almış olmaları, yaşamın sürdürülmesinde, sakatlanmaların önlenmesinde ve iyileşme sürecinin kısaltılmasında belirleyici rol oynamalarını sağlamaktır.

SMO 111 Temel Anatomi
Anatomiye giriş dersi olup, iskelet ve kas, solunum, dolaşım, sindirim, sinir, endokrin, boşaltım ve üreme sistemlerini oluşturan temel anatomik yapı ve kavramların öğretildiği temel derstir. Bu dersi alan öğrenciler;
İskelet ve kas sistemi anatomisi: kemik, kas, eklem ve genel bilgiler, üst ve alt ekstremite.
Solunum sistemi anatomisi: thorax duvarı anatomisi ve diafragma, burun ve larinks, trake, akciğerler ve plevra.
Dolaşım sistemi: kalp (atrium ve ventrkül ), perikard, damarlar.
Sindirim, boşaltım ve üreme sistemleri: farikns, özefagus ve mide, ince-kalın bağırsaklar, karaciğer, pankreas, dalak, böbrekler, üreterler-mesane ve üretra-kadın ve erkek genital organları.
Sinir sistemi: merkezi sinir sistemi-diencephalon ve telencephalon-medulla spinalis morfolojisi, beyin sapı- serebellum ve kranial sinirler – otonom sinir sistemi.
Endokrin sistem.  Duyu organları: göz ve görme yolları, kulak, işitme ve denge yollarını öğrenirler.

AHT 101 Ameliyathane Teknolojisi
Ameliyathanede kullanılan geliştirilmiş teknik malzemelerin özellikleri, işlevini ,kullanımı ve bakımını öğrenilmesine yönelik bir derstir. Öğrencinin ameliyathanede kullanılan geliştirilmiş teknik malzemelerin özellikleri, işlevini ,kullanımı ve bakımını öğrenilmesini amaçlar.

AHT 103 Genel Mikrobiyoloji
Mikroorganizmaların sınıflandırılması, bulaş yolları ve korunma yolları hakkında bilgi vermektedir. İnsanlarda hastalık etkeni olan mikroorganizmaların genel özelliklerini tanımak, bulaş ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olmak ve yaptığı hastalıkları değerlendirmektir

TUR 101 Türk Dili 1
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri  ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin  ses özellikleri ve ses bilgisi ile  ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmlâ ve noktalama.

SMO 102 Hastalıklar Bilgisi
Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, bulgular, etiyoloji, hastalıkların muayene şekilleri ve tanı işlemlerinin öğretilmesinin amaçlandığı temel derstir. Sağlık ve hastalık kavramları, semptomlar, Bulgular, Etiyoloji, Hastalıkları muayene, Muayene şekilleri ve tanı işlemleri. Konjenital anomaliler, Enfeksiyon ve parazit hastalıkları, Kanser, Endokrin sistem hastalıkları, Kan hastalıkları, Ruh sağlığı ve bozuklukları, Sinir sistemi ve duyu organları hastalıkları.Solunum ve dolaşım hastalıkları. Gastrointestinal sistem hastalıkları. Nörolojik hastalıklar. Ürogenital hastalıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

SMO 104 Fizyoloji
Bu dersin sonunda öğrencilerin, temel fizyolojik kavramları, vücudun işlevsel organizasyonunu, hücre-organ-sistem ilişkilerini, hücre yapısı ve işlevlerini, vücut sistemlerinin çalışma mekanizmalarını kavraması amaçlanmıştır.

AHT102 Cerrahi Hastalıklar Bilgisi 1
Sistemlere ilişkin cerrahi hastalıkların tanımı ,cerrahi müdahale yöntemleri ve cerrahi müdahalenin kapsamını içereren Cerrahi hastalıklar bilgisi 2 dersinin temelini oluşturmaktadır. Cerrahi müdahale gerektiren hastalıkları hastalıkların tanımı, etiyopatogenezi, yapılacak ameliyatın ne amaçla yapıldığını, dikkat edilecek noktaların öğrenilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.Bir muayenehanede veya klinikte hekime yardımcı olabilmeleri için klinik yardımcı personelin de karşılaşılabilecek sorunlarda hekime yardımcı olabilmesi için muayenehane yönetiminin temel konularını iyi bilmeleri gerekmektedir.

AHT 104 Anesteziye Giriş 1
İlaç ve biyolojik sistemler arasındaki ilişkiyi incelenmesi, İlâçların etkileri, etki mekanizmaları ve tedavide kullanımlarınıın incelenmesi. Amaçlar:

  • Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek,
  • Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak,
  • Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek,
  • Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek,
  • Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek,
  • Yeniliği teşvik etmek,
  • Eleştirel düşünceyi geliştirmek.

AHT 106 Ameliyathane Uygulamaları 1
Ameliyathanede ve hasta transferinde gerekli tüm düzenlemeleri (cerrahi malzeme hazırlığı, hasta transferi, pozisyon verme vb gibi) kapsamaktadır. Öğrenciye mesleğini uygulayabilme özelliğini kazandırmak amaçlanmaktadır.

AHT 150 Yaz Stajı 30 İş Günü
Mesleki hayatlarında karşılaşacakları durumların pratiğini yaptırmak amaçlanmaktadır. Öğrencinin alanı ile ilgili öğrendiği bilgileri pratikte kullanmasını sağlamaktır.

TMB 102 Temel Mikrobiyoloji
Mikroorganizmaların sınıflandırılması, bulaş yolları ve korunma yolları hakkında bilgi vermektedir. İnsanlarda hastalık etkeni olan mikroorganizmaların genel özelliklerini tanımak, bulaş ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olmak ve yaptığı hastalıkları değerlendirmektir.

İNG 102 İngilizce 2
Türkçe bölümler için dizayn edilmiş İNG 102 dersi öğrencilere İngilizcenin konuşulduğu ortamlarda bulundukları zaman günlük hayatta sık karşılaşabilecekleri  diyalogları ve içeriklerini anlama ve karşılık verme becerilerini kazandırmaya yönelik bir derstir.  Dersin her konusunda anlam ve iletişimi takip edebilme ön planda tutulmuş dil yapılarının öğrenilmesi sadece bir araç olarak görülmüştür.  Bu doğrultuda dersin içeriği görsel, işitsel ve yazılı materyallerle desteklenmiş her durum ve konu için farklı şekilde tasarlanmıştır.  İNG 102 dersi, içerik olarak Avrupa Ortak Diller Çerçevesi Kriterleri’nin A1 seviyesini (YAZILI METİNLER VE DİYALOGLARDA) hedeflemektedir.  İlgili kriter ve hedeflenen beceriler aşağıdaki linkte ve ‘amaçlar’ bölümünde bulunabilir.
Hangi soru sözcüğünün hangi durmda kullanılmaya uygun olduğunu seçebilme
Ölçü bildiren sözcüklerin nerelerde kullanıldığını seçebilme
Şimdiki zaman aktivitelerini, geçmiş zaman aktivitelerini ve gelecekle ilgili yapılan ayarlamaları anlayabilme
İki veya daha fazla şey/kişi arasında yapılan kıyaslamayı anlayıp bilgiyi kullanabilme
Günlük hayattaki rutin durumlardaki (tatil ayarlama, öneride bulunma, tercih belirtme, nasihat verme) içeriği  takip edip bir sonraki yanıtı tahmin edebilme
Yiyecekler, organizasyon yapma, sağlık sorunları, hayat olayları, tatil ayarlamaları, para kullanımı,  kıyafetleri isimlendirme , şehirleri tasvir etme, istekte bulunma  gibi çeşitli durumlarda kullanılan kelime ve/veya deyimleri seçebilme

AİT 102 Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi 2
Mustafa Kemal Paşanın 29 Ekim 1923 de Türkiye Cumhuriyeti’ni kuruşundan itibaren vefatına kadar gerçekleştirdiği ilke ve inkılaplar değerlendirilmektedir

TUR 102 Türk Dili 2
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, iyi bir konuşmanın temel ilkeleri, güzel konuşmaya yardımcı teknikler, önemli günler için konuşma hazırlama, konuşma içeriğinin düzenlenmesi, konuşmayı etkileyen faktörler, hazırlıksız (telefonda konuşma, tanışma ve tanıştırma vs.) ve hazırlıklı konuşma türlerinin (münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans) özellikleri, diksiyon ve önemi, Türkçenin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar, doğru imla, doğru vurgu, doğru tonlama ve metin ağırlıklı uygulamalar.

AHT 201 Cerrahi Hastalıklar Bilgisi 2
Cerrahi müdahale gerektiren hastalıkları hastalıkların tanımı, etiyopatogenezi, yapılacak ameliyatın ne amaçla yapıldığını, dikkat edilecek noktaların öğrenilmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin cerrahi müdahale gerektiren hastalıkları hastalıkların tanımı, etiyopatogenezi, yapılacak ameliyatın ne amaçla yapıldığını, dikkat edilecek noktaların öğrenilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.

AHT 203 Anesteziye Giriş 2
Anesteziye griş I der5sinin devamı olarak okutulan bir derstir. İlaç ve biyolojik sistemler arasındaki ilişkiyi incelenmesi, İlâçların etkileri, etki mekanizmaları ve tedavide kullanımlarınıın incelenmesi. Amaçlar:

  • Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek,
  • Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak,
  • Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek,
  • Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek,
  • Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek,
  • Yeniliği teşvik etmek,
  • Eleştirel düşünceyi geliştirmek

AHT 205 Ameliyathane Uygulamaları 2
Ameliyathanede ve hasta transferinde gerekli tüm düzenlemeleri (cerrahi malzeme hazırlığı, hasta transferi, pozisyon verme vb gibi) kapsamaktadır. Öğrenciye mesleğini uygulayabilme özelliğini kazandırmak amaçlanmaktadır.

AHT 207 Anestezi Uygulamaları
Bu ders kapsamında, solunum yoları hastalıkları ve anestezi, açık kalp ameliyatında anestezi, nöroşirurjik cerrahide anestezi gibi konular ele alınacaktır. Hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasına yardımcı olmayı sağlanması amaçlanmaktadır.

AHT 211 Bakteriyoloji
Klinik mikrobiyolojide önemli bakterilerin; patogenez ve immüniteleri, epidemiyolojileri, korunma ve kontrol yöntemlerini içermektedir Tıbbi mikrobiyoloji terminolojisine alışma, bakterilerin genel özellikleri, mikrobiyal flora, konak bakteri ilişkileri, klinik mikrobiyolojide önmeli bakterilere farkındalık yaratmanın sağlanması.

TMB 201 Enfeksiyon Hastalıkları
Mikroorganizmaların Sınıflandırılması ve Yapıları: mikroorganizmaların sınıflandırma temelleri, adlandırılmaları, büyüklüğü, basit boyama yöntemleri, Bakterilerin Yapısı: Yuvarlak(koklar), çomakçık ve sarmal biçimli bakteriler, involüsyon biçimleri.Dış Ortamın Mikroorganizmalar Üzerine Etkisi: Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve uygulama yöntemleri. Sterilizasyon yöntemleri, fiziksel yöntemler, kimyasal yöntemler, ısı, ışınlandırma, filitrasyon (süzme) yöntemleri, kuru-sıcak hava ile sterilizasyon, nemli ısı ile sterilizasyon, tindalizasyon.Virüslerin Yapısı: Bakteriler ve virüsler arasındaki farklar, AIDS virüsü. Sterilizasyonun temel özelliklerini, asepsi, antisepsi, dezenfeksiyon, sterilizasyon yöntemleri, tıbbi malzemelerin sterilizasyonu, hastane enfeksiyonları, el yıkama, hastane atıklarının ayrıştırılması, hastane enfeksiyon kontrol önlemlerini ve sterilizasyon yöntemlerine yönelik becerileri sağlamaktır. Cerrahi infeksiyonların kısa tanımı ve önemi vurgulanmaktadır.

SMO 201 Ölçme Ve Değerlendirme
Bu ders öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasıdır. Eğitim programlarında yer alan kazanımlara öğrencilerin ulaşıp ulaşmadığının kontrolü ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir şekilde kullanmak ile gerçekleşecektir. Öğretmen adaylarının öğrencilerdeki öğrenme eksikliklerini, kazanımlara ulaşma derecelerini ve onların bir üst öğrenim kademesine devam edip etmeyeceğine karar vermede kullanacakları ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını öğrenmeleri önemli bir eğitim ihtiyacıdır. Bu ders öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak gerekli görülen temel bilgi, kavram, model ve becerileri kazanmasını amaçlamaktadır.

SMO 202 Halk Sağlığı
Halk sağlığı yaklaşımını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını geliştirmeyi kapsamaktadır.

Bu ders ile;

  • Bu dersin sonunda öğrenciler; toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede hekimin rolünü, bu amaçla yapılan uygun müdahale yöntemlerini ve sağlık hizmetlerinin yönetimiyle ilgili temel kavramları açıklayabileceklerdir.

SMO 204 Meslek Etiği
İş hayatındaki davranışların düzeltilmesini sağlayan, kişiye etik prensipler ve standartlar getirilmesini sağlayan derstir. Amaç; meslek etiği ve etik ile alakalı yeterliliklerin öğrenciye kazandırılmasıdır.

SMO 206 Sağlık Hizmetleri Yönetimi

  • Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak,
  • İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek,
  • Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek,
  • Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini  geliştirmek,
  • Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını  geliştirmek ,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek.

SMO 208 Akılcı İlaç Kullanımı
Akılcı ilaç Kullanımı: İlâçların, hastaların klinik gereksinimlerine uygun bir şekilde, uygun dozda, yeterli bir zaman süresinde, hem kendileri hem de toplum için en düşük maliyet ile kullanılması. Amaçlar;

  • Belirlenen kavram(ları) açıklamak/anlatmak İlgili kavram(lar)la alakalı farkındalık yaratmak ve bunu geliştirmek,
  • Belirlenen kavram(lar)ın geçerliliğini tartışmak,
  • Seçilen/belirlenen becerileri geliştirmek,
  • Seçilen konuların derinlemesine/detaylı bir şekilde incelemek,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerin var olan bilgilerini geliştirmek,
  • Seçilen kavramlar bağlamında öğrencilerin fikirlerini/bilgilerini/kavrayışlarını geliştirmek,
  • Belirlenen kavram/kuram/konularla ilgili öğrencilerle var olan bilgilerini yenilemek,
  • Yeniliği teşvik etmek,
  • Eleştirel düşünceyi geliştirmek.

AHT 202 Dönem Uygulaması
Ameliyathane Hizmetleri Uygulamaları. Amelitayhanede hizmetleri teknikerliği programı için gereken becerilerin kazandırılması.

SMO 210 Sağlık Hizmetlerinde Kalite
Sağlık hizmetlerini içinde barındıran tüm ön lisans bölümlerinde, sağlıkta kalitenin güvenlik, atık, enfeksiyon, iletişim, sağlık çalışanı sorumluluğu, tıbbi hatalar, acil durumlar, cihaz yönetimleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, hastanede bulunan cihazlar dahil geniş alanı kapsamaktadır. Türkiye sağlık sistemine genel bakış, hasta çalışan güvenliği, sağlıkta kalite standartları, atıl yönetimi, enfeksiyonların önlenmesi, ilaç yönetimi, radyasyon güvenliği, temel hasta hakları, hasta ve hasta yakını ile sağlıklı iletişim, hasta güvenliğinde sağlık çalışanı sorumluluğu, hasta güvenliği ve tıbbi hata, sağlıkta risk yönetimi, hasta düşmelerinin önlenmesi, hastanın bilgilendirilmesi ve hasta rızası, güvenli ilaç uygulamaları, sağlıkta ölçme ve değerlendirme kültürü, malzeme ve cihaz yönetimi, afet ve acil durum yönetimi, bilgi yönetimi konularını içermektedir.